ببینید؛ ایتالیا و اتریش با تونل زیرزمینی به هم متصل شدند
کارگران روز پنجشنبه از آخرین پرده نازک سنگ عبور کردند و یک تونل زیرزمینی بین اتریش و ایتالیا را افتتاح کردند.
کارگران روز پنجشنبه ۲۷ شهریور از آخرین پرده نازک سنگ عبور کردند و یک تونل زیرزمینی بین اتریش و ایتالیا را افتتاح کردند که در نهایت به یک خط آهن پرسرعت تبدیل خواهد شد که شمال و جنوب اروپا را به هم متصل میکند.
به گزارش فرارو، آخرین دیوار سنگی این تونل در مراسمی با حضور نخست وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی و صدراعظم اتریش، کریستین استوکر، تخریب شد.
این تونل که ایتالیا و اتریش را از زیر کوههای آلپ به هم متصل میکند، با افتتاح در سال ۲۰۳۲ به طولانیترین خط آهن زیرزمینی جهان تبدیل خواهد شد.
تونل پایگاه برنر، که به عنوان طولانیترین اتصال ریلی زیرزمینی جهان شناخته میشود، محور اصلی تلاش اتحادیه اروپا برای انتقال بار از جادهها به راهآهن است تا آلودگی را کاهش داده و تجارت فرامرزی را تقویت کند.
این خط ارتباطی اولین تونل ریلی اختصاصی خواهد بود که اتریش و ایتالیا را مستقیما به هم متصل میکند. تونل پایه برنر پس از تکمیل ۵۵ کیلومتر امتداد خواهد داشت و با اتصال به یک خط ارتباطی موجود به اینسبروک، به ۶۴ کیلومتر افزایش مییابد. این تونل زمان سفر بین فورتزا در ایتالیا تا اینسبروک را از ۸۰ دقیقه به کمتر از ۲۵ دقیقه کاهش میدهد.
گذرگاه برنر یکی از شلوغترین گذرگاههای کوهستانی اروپا است که برای حمل و نقل بار استفاده میشود. هر ساله بیش از ۲.۵ میلیون کامیون، ۱۴ میلیون وسیله نقلیه و ۵۰ میلیون تن کالا از گذرگاه آلپ عبور میکنند و جوامع محلی را با مشکل مواجه میکنند.