اطلاع رسانی تبلیغاتی
ریمپ پژو ۲۰۶ چگونه می تواند موجب ارتقا و بهبود کارایی این خودرو گردد؟
بسیاری از رانندگان حرفه ای و علاقه مندان به اتومبیل و اتومبیل رانی (یا به اصطلاح ماشین بازها) همواره به دنبال راهی برای ارتقا و بهبود عملکرد خودرو خود و کاهش مصرف سوخت آن هستند. یکی از بهترین روش ها برای تقویت موتور خودرو، ریمپ کردن یا تنظیم مجدد ای سی یو (کامپیوتر خودرو) نام دارد. تغییراتی که در ریمپ ایسیو بر روی خودرو اعمال می شود، موجب افزایش طول عمر موتور شده و کمک می کند که در شرایط مختلف فشار کمتری به اتومبیل وارد شود.
ریمپ خودرو چیست؟
واحد کنترل اتومبیل، ای سی یو (ECU) نام دارد. این بخش از خودرو وظیفه کنترل قدرت موتور را بر عهده داشته و نحوه عملکرد اتومبیل را تعیین می کند. کارخانه های تولید کننده خودرو به صورت پیش فرض تنظیماتی بر روی ای سی یو اعمال کرده که این نرم افزار قابلیت های اتومبیل را محدود می کند. چرا که از ابتدا مشخص نیست که اتومبیل تولید شده در کجا استفاده می شود و به چه تنظیماتی نیاز دارد. بنابراین تنظیمات پیش فرض به صورت عادی و مناسب برای تمام شرایط تعیین می شود. اما در ریمپ نرم افزار را مطابق با شرایط اقلیمی، ارتفاع و کیفیت سوخت یک کشور خاص تنظیم می کنند که این کار سبب طولانی تر شدن عمر موتور خودرو می شود.
همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، ریمپ خودرو را می توان روشی برای بهینه سازی مصرف خودرو دانست. در حقیقت با این کار می توان با تنظیم میکرو چیپ ها در واحد کنترل الکترونیکی موتور اتومبیل (که اصطلاحا به آن کامپیوتر خودرو نیز می گویند)، تغییراتی را جهت بهبود عملکرد موتور در تنظیمات کارخانه سازنده خودرو اعمال کرد. این روش مقرون به صرفه موجب می شود که خودرو با تمام توان خود کار کند.
از دیگر مزایایی که بهینه سازی برنامه کامپیوتر خودرو و تنظیم موتور آن دارد، افزایش گشتاور خودرو و ارتقا 35 درصدی عملکرد آن است. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که ریمپ خودرو باید توسط فرد متخصص و مسلط به این فرآیند انجام شود؛ در غیر این صورت موتور آسیب دیده و نتایج نامطلوبی بر روی خودرو شما خواهد داشت. فرآیند ریمپ تقریبا 30 دقیقه به طول می انجامد و چنانچه به درستی و بدون مشکل صورت گیرد، عملکرد خودرو به طرز چشمگیری بهبود یافته و افزایش سرعت و شتاب همراه با کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.
ریمپ پژو ۲۰۶
پژو ۲۰۶ را می توان یکی از پرفروش ترین خوودروهای موجود در بازار دانست. موتور این خودرو سری TU بوده که از خانواده موتورهای چهار سیلندر کوچک محسوب می شود. موتورهای سری TU نخستین بار در سال 1986 و با خودرو Citroën AX وارد بازار شدند. این نوع موتورها هم به صورت بنزینی و هم به صورت دیزلی بدون توربو (TUD) وجود دارند. خودرو پژو ۲۰۶ در طی سال ها تولید تغییرات مختلفی کرده و مدل های متفاوتی از آن تحت عنوان پژو ۲۰۶ تیپ 1 تا 6 به بازار عرضه شده اند که در این میان پژو ۲۰۶ تیپ 5 محبوبیت زیادی داشته و طرفداران بیشتری دارد. از این رو ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که فرآیند ریمپ برای هر کدام از خودروهای ۲۰۶ تیپ 1 تا 6 متفاوت بوده و ارتقا هر کدام از این مدل ها شامل مجموعه خدمات و تغییرات گوناگون و تاثیرات منحصر به فرد خواهد بود. به عنوان مثال خودرو ۲۰۶ تیپ 1 که موتور TU3 دارد، به منظور ارتقای موتور خدماتی در حوزه دما، شتاب و مصرف سوخت را دریافت می کند. این در حالی است که ریمپ خودرو ۲۰۶ تیپ 5 شامل تغییرات و تظیمات مربوط به کاهش دمای کارکرد فن، افزایش شتاب اولیه و رفع کپ، کاهش مصرف سوخت و حذف سنسور دوم اکسیژن می باشد.
مزیت های ریمپ خودرو ۲۰۶
ریمپ خودرو ۲۰۶ به بهبود عملکرد آن کمک کرده و مصرف سوخت را کاهش می دهد. اصلاح جرقه زنی شمع ها، اصلاح پاشش سوخت سوزن های انژکتور و اصلاح هوا دهی دریچه گاز همگی از جمله تغییراتی هستند که در فرآیند ریمپ کردن اعمال می شوند. اصلاح جرقه زنی در شمع ها برای آن که احتراق در سیلندر به طور کامل و به درستی اتفاق بیفتد ضروری است. این کار کمک می کند که مصرف سوخت کاهش یافته و طول عمر موتور افزایش یابد. افشانه ای شدن مکانیزم پاشش سوخت نیز کمک می کند ترکیب اکسیژن و سوخت به درستی صورت گیرد که این کار منجر به افزایش بازده اتومبیل می گردد.
ریمپ ۲۰۶ در مرکز کاراک
یکی از مراکز ریمپ خودرو، مرکز ریمپ و چیپ تیونینگ کاراک بوده که کلیه خدمات مربوط به ریمپ ۲۰۶ اعم از افزایش سرعت و قدرت خودرو، افزایش شتاب و سرعت، کاهش مصرف سوخت، حذف لرزش های خودرو، رفع کپ حین حرکت، حذف محدودیت دور موتور، کاهش دمای کارکرد فن، رفع کپ اولیه و... را به بهترین نحو ممکن ارائه می دهد. این مرکز فول ریمپ ۲۰۶ و ریمپ سایر خودروها مانند پرشیا، دنا، ال 90 و ... را با تضمین کیفیت و قیمت انجام می دهد.