ترنج موبایل
کد خبر: ۹۱۴۵۵۳

زیان ۱۰۰ میلیون دلاری تازه‌ترین فیلم لئوناردو دی‌کاپریو

زیان ۱۰۰ میلیون دلاری تازه‌ترین فیلم لئوناردو دی‌کاپریو

در حالی که انتظار می‌رفت فیلم‌های پرستاره امسال سینماهای جهان را تسخیر کنند، گزارش‌ها نشان می‌دهد تعدادی از آثار شاخص از جمله «نبردی پس از دیگری» به کارگردانی پل توماس اندرسن با بازی لئوناردو دی‌کاپریو با شکست مالی چشمگیری روبه‌رو شده‌اند.

تبلیغات
تبلیغات

 فیلم «نبردی پس از دیگری»  به کارگردانی پل توماس اندرسن و با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، علی‌رغم تحسین گسترده منتقدان، در گیشه عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته و برآورد می‌شود حدود ۱۰۰ میلیون دلار زیان دهد.

به گزارش خبرانلاین به نقل از ورایتی، این فیلم با بودجه‌ای بیش از ۱۳۰ میلیون دلار تولید و حدود ۷۰ میلیون دلار نیز صرف تبلیغات آن شده است. اگرچه فروش جهانی ۱۴۰ میلیون دلاری برای اثری مستقل و سه‌ساعته چشمگیر به نظر می‌رسد، اما با در نظر گرفتن تقسیم سود بین سینماها و استودیو، هزینه‌ها هنوز جبران نشده است.

در کنار این پروژه، فیلم ورزشی «ماشین ضربه‌زن» با بازی دواین جانسون در نقش مبارز ام ام ای مارک کر، نیز با سقوط ۷۰ درصدی فروش در هفته دوم مواجه شد و مجموع درآمد آن تنها به ۱۰.۱ میلیون دلار رسید. در همین حال، کمدی ـ درام «روف‌من»  با بازی چانینگ تیتوم نیز در افتتاحیه تنها ۸ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم موزیکال «بوسه زن عنکبوتی» با بازی جنیفر لوپز هم نتوانست در گیشه موفق ظاهر شود و با وجود بودجه ۳۴ میلیون دلاری، تنها ۸۵۰ هزار دلار درآمد کسب کرد.

شان رابینز، تحلیل‌گر باکس‌آفیس در فندنگو، درباره این شکست‌ها می‌گوید: «فیلم‌های پرستیژی مانند «یک نبرد پس از دیگری» نتوانستند این حس که  باید فیلم را دید را در مخاطب ایجاد کنند. مردم بیشتر منتظر پخش اینترنتی این فیلم‌ها هستند، چون تصور می‌کنند خیلی زود در خانه در دسترس خواهند بود.»

از زمان همه‌گیری کرونا، فاصله زمانی نمایش سینمایی تا عرضه دیجیتال از ۹۰ روز به چند هفته کاهش یافته و همین امر باعث شده بسیاری از مخاطبان تماشای فیلم در سینما را به تعویق بیندازند.

بر اساس گزارش منابع نزدیک به کمپانی برادران وارنر، اگرچه شرکت این خبر را رد کرده، اما «نبردی پس از دیگری» احتمالاً ضرری نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار برای استودیو به همراه دارد. با این حال، وارنر در بیانیه‌ای اعلام کرد که آثار این شرکت در سال ۲۰۲۵ بیش از ۴ میلیارد دلار فروش جهانی داشته‌اند و موفقیت‌هایی چون «گناهکاران» و فیلم «ماینکرافت» بخشی از این رقم را تشکیل می‌دهند.

در سوی دیگر، استودیو مستقل آ۲۴ که اخیراً سیاست تولید فیلم‌های گران‌تر را در پیش گرفته، با شکست مالی «ماشین کوبنده» با بودجه ۵۰ میلیون دلاری روبه‌رو شد. تحلیل‌گران می‌گویند این استودیو با واگذاری حقوق پخش بین‌المللی، بخشی از ضرر را جبران کرده، اما شرکای خارجی متحمل زیان سنگینی شده‌اند.

اریک ولد، تحلیل‌گر شرکت تگزاس کپیتال سکیوریتیز نیز معتقد است: «تماشاگران امروز تنها چند بار در سال به سینما می‌روند و ترجیح می‌دهند فیلم‌هایی ببینند که آشنا هستند؛ دنباله‌ها، پیش‌درآمدها و اسپین‌آف‌هایی که احتمال ناامیدی در آن‌ها کمتر است. فیلم‌های مستقل و پرریسک همیشه با خطر شکست مواجه‌اند.»

در مجموع، درآمد جهانی سینما هنوز حدود ۲۰ درصد پایین‌تر از دوران پیش از همه‌گیری است، و شکست مالی آثاری مانند «نبردی پس از دیگری» نشان می‌دهد مسیر بازگشت کامل به دوران طلایی گیشه هنوز ادامه دارد.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات