شاسیبلند تازهنفس میتسوبیشی لباس عوض کرد

نسل دوم اکلیپس کراس معرفی شد
میتسوبیشی اکلیپس کراس قدیمی به پایان راه رسیده و اکنون، اکلیپس کراس EV جدید جایگزین آن شده است. نسل دوم این شاسیبلند، یک دگرگونی کامل نسبت به مدل قبلی خود است و پلتفرم برقی رنو Scenic E-Tech را با عناصر طراحی خاص میتسوبیشی ترکیب میکند. این خودرو که توسط رنو در فرانسه ساخته میشود، به صورت انحصاری در اروپا به فروش خواهد رسید.
به گزارش خبرآنلاین، نسل اول اکلیپس کراس جزو جدیدترین محصولات وارداتی ایران بوده و بهتازگی به بازار کشورمان راه پیدا کرده است. با معرفی نسل دوم، باید دید که شرکتهای واردکننده به عرضه نسل جدید این خودرو اقدام میکنند یا خیر.
اکلیپس کراس ایوی به جمع مدلهای میتسوبیشی در اروپا، که بر پایه خودروهای رنو ساخته شدهاند، میپیوندد. این خودرو پس از کولت (بر پایه رنو کلیو)، ASX (بر پایه رنو کپچر) و گراندیس (بر پایه رنو سیمبیوز)، نمونه دیگری از استراتژی اشتراکگذاری نشان برند است. این مدل که براساس رنو سنیک (Scenic) ساخته شده، در بخش شاسیبلندهای کامپکت، پایینتر از اوتلندر PHEV قرار میگیرد و پس از خودروی شهری i-MiEV که تولید آن متوقف شد، دومین مدل تمامبرقی میتسوبیشی در اروپا خواهد بود.
رنو با نشان ژاپنی
واضحترین راه برای تشخیص تغییرات ژاپنی بر روی رنو سنیک، نمای جلوی آن است. میتسوبیشی این بخش را با چراغهای LED دوتکه متمایز، یک جلوپنجره بازطراحیشده اما کاملاً پوشیده که شبیه به اوتلندر است و ورودیهای هوای بازطراحیشده در سپر، تغییر داده است. در عقب، گرافیک بهروزرسانیشده چراغهای عقب و مقدار بیشتری ادوات مشکی براق، آن را از رنو متمایز میکند.
نمای جانبی آشنا به نظر میرسد، اما یک نوار کرومی جدید روی ستونهای D و رینگهای جذاب ۱۹ یا ۲۰ اینچی تفاوت ایجاد میکنند. به طور کلی، مدل جدید از سبک کوپه-شاسیبلند نسل اول اکلیپس کراس که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، فاصله گرفته است. از نظر ابعاد، این خودرو کمی کوچکتر از مدل قبلی با موتور احتراقی خود است و ۴,۴۷۰ میلیمتر طول دارد، اگرچه فاصله بین دو محور آن با ۲,۷۸۵ میلیمتر به طور قابل توجهی بزرگتر است.
در داخل، کابین از تنظیمات دیجیتال رنو با یک صفحه نمایش پشت آمپر ۱۲٫۳ اینچی و یک صفحه نمایش عمودی ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی که از سرویس گوگل استفاده میکند، بهره میبرد. برای ایجاد تمایز، میتسوبیشی گزینههای جدیدی برای تریم داخلی و روکش صندلیها اضافه کرده است. از دیگر ویژگیهای جذاب میتوان به سقف شیشهای الکتروکرومیک، نورپردازی محیطی LED و سیستم صوتی Harman & Kardon Premium اشاره کرد.
مجموعه کاملی از فناوریهای کمک راننده، امکان رانندگی نیمهخودران در بزرگراه را فراهم میکند. در نهایت، کاربردی بودن خودرو با دو ردیف صندلی و یک فضای بار که بسته به موقعیت صندلی عقب بین ۴۷۸ تا ۱,۶۷۰ لیتر متغیر است، تضمین میشود.
پلتفرم مشترک و قدرت برقی
اکلیپس کراس ایوی بر روی پلتفرم CMF-EV (Ampr Medium) ساخته شده که پیشتر در رنو مگان و سنیک E-Tech و نیسان لیف و آریا استفاده شده است.
قدرت خودرو از یک موتور الکتریکی نصبشده در جلو تأمین میشود که ۲۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. یک پک باتری ۸۷ کیلووات ساعتی، بردی در حدود ۶۰۰ کیلومتر را فراهم میآورد. باتری دارای سیستم مدیریت حرارتی با خنککننده آبی است و با سرعت شارژ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت سازگار است.
میتسوبیشی همچنین تأیید کرده که یک نسخه میانرده در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. این مدل به احتمال زیاد مشخصات نسخه پایه سنیک E-Tech را با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی خواهد داشت.
تولید و فروش در اروپا
خودروی برقی جدید میتسوبیشی به عنوان بخشی از اتحاد رنو میتسوبیشی نیسان، از سهماهه چهارم سال ۲۰۲۵ در کارخانه دوایی در فرانسه تولید خواهد شد. همین کارخانه محل تولید خودروهایی مانند رنو مگان ایتِک، سنیک ایتِک، R۵ ایتِک، آلپاین A۲۹۰ و نیسان میکرا ایوی است.
در حالی که انتظار نمیرود اکلیپس کراس جدید وارد بازار آمریکا شود، میتسوبیشی تأیید کرده که یک کراساوور برقی دیگر را برای آمریکای شمالی، در تابستان ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد. این خودرو کمی کوچکتر خواهد بود و از پلتفرم مشترک با نیسان لیف جدید بهره خواهد برد.