راز جایزه بلوبانک فاش شد؛ ۲۰۰ هزار تومان پاداش برای شکار مشتری

آنچه باید درباره استراتژی نئوبانکها برای جذب مشتری تازه بدانید؛ جایزه سخاوتمندانه بلوبانک چگونه از نظر اقتصادی قابل توجیه است؛؟
فرارو - جایزه بلوبانک در آخرین کمپین تبلیغاتی به 100 هزار تومان رسید. البته عدد دقیق 200 هزار تومان برای هر دعوت موفق است که نصف آن به ارسالکننده دعوتنامه میرسد و نیم دیگر به عضو جدید.
به گزارش فرارو؛ نئوبانکها که میخواهند جانشین بانکهای سنتی شوند، در سالهای اخیر، به استفاده از روشهای خلاقانه بازاریابی روی آوردهاند. یکی از این روشها، وعده پرداخت پاداش نقدی به مشتریان جدید و همچنین به فرد دعوتکننده است. این مدل تبلیغاتی در ظاهر با هدف افزایش سریع تعداد کاربران طراحی شده است اما پشتپرده این مدل تبلیغاتی چیست و چه سازوکارهایی آن را از نظر اقتصادی قابل توجیه میکند؟
نحوه کار کمپین دعوت از دوستان بلوبانک و دریافت جایزه
روند کار به این صورت است که هر مشتری یک کد یا لینک مخصوص به خودش دارد. کد معرف بلوبانک را در خود اپلیکیشن پیدا میکنید و برای دوستانتان میفرستید.
بلوبانک به ازای هر فرد جدیدی که با استفاده از کد معرف شما، به عنوان مشتری جدید ثبتنام کند، پاداش در نظر میگیرد. در این کمپین آخر جایزه هم به معرف و هم به مشتری جدید تعلق گرفت و 100 هزار تومان جداگانه به حساب بانکی هر کدام آنها واریز شد.
پشت پرده جایزه ۲۰۰ هزار تومانی بلوبانک
به نظر شما پرداخت ۲۰۰ هزار تومان برای هر مشتری جدید چگونه از نظر اقتصادی قابل توجیه است؟ پاسخ این سوال در یک مفهوم تجاری نهفته است؛ «ارزش طول عمر مشتری». بانکها در حقیقت شما را به چشم مشتری یکروزه نگاه نمیکنند و از همان ابتدا روی آینده رابطه مشتری با بانک سرمایهگذاری میکنند.
بلوبانک اطمینان دارد که هزینه ۲۰۰ هزار تومانی امروز، یک سرمایهگذاری برای کسب درآمدهای آتی از هر مشتری است.
هر بار که شما کارت میکشید، قبض پرداخت میکنید یا عملیات انتقال وجه انجام میدهید، درصد ناچیزی به عنوان کارمزد شبکه پرداخت (شاپرک) به بانک عامل تعلق میگیرد. شاید این عدد برای یک تراکنش ناچیز باشد، اما وقتی در میلیونها کاربر و میلیاردها تراکنش ضرب شود، به منبع درآمدی عظیم تبدیل میشود.
حتی اگر شما کاربر بسیار فعالی نباشید، معمولاً مقداری پول در حساب خود نگه میدارید. تجمیع این پولهای خرد در حسابهای بانک، یک منبع مالی بزرگ برای بانک ایجاد میکند که میتواند از آن برای سرمایهگذاری و اعطای تسهیلات استفاده کند.
مورد سوم فروش خدمات و محصولات جانبی است. هدف اصلی بانک، وارد کردن شما به اکوسیستم است. پس از مدتی، بلوبانک به شما پیشنهاد دریافت وام خرد، استفاده از خدمات اعتباری (مانند خرید اقساطی) یا محصولات سرمایهگذاری را خواهد داد. سود اصلی بانکها در همین خدمات نهفته است.
هنوز جایزه بلوبانک را به خاطر میآورید؟ همان هدیه 100 هزار تومانی اولیه که پس از اشتراکگذاری کد معرف، به حساب شما و دوستتان واریز شده بود؟
بیشتر بدانید | رازگشایی از منابع تأمین جایزه بلوبانک باعث میشود ماجرا جذابتر شود. آنها بخشی از پاداش ۱۰۰ هزار تومانی را از بودجه بازاریابی که پیشتر برای تبلیغات سنتی اختصاص داده میشد برمیدارند. بخش دیگر از درآمد آتی بابت فعالیت مشتریان جدید و بخش دیگر از محل صرفهجویی در هزینههای جذب مشتری نسبت به تبلیغات سنتی تامین میشود
چه چیزی برای بلوبانک از جایزه ۱۰۰ هزار تومانی باارزشتر است؟
مدل تبلیغاتی «پرداخت پاداش نقدی برای جذب مشتری جدید» یک روش کارآمد برای رشد سریع پایگاه مشتریان بلوبانک است. این روش با تکیه بر اعتماد اجتماعی و انگیزه مالی، نرخ تبدیل بالایی ایجاد میکند و هزینه جذب مشتری را نسبت به تبلیغات سنتی کاهش میدهد اما نباید از مهمترین مزیت آن غافل شویم.
دادههای ارزشمند در عصر دیجیتال، به اندازه طلا با ارزش هستند. زمانی که شما در یک نئوبانک ثبتنام میکنید، اطلاعات هویتی، مالی و الگوی مصرف خود را در اختیارشان میگذارید. این دادههای ارزشمند به بانک کمک میکنند تا رفتار مشتریان را تحلیل کرده، خدمات خود را بهینهسازی کنند و طراحی محصولات آیندهشان را دقیقاً مطابق با نیاز بازار پیش ببرند. ارزش این دادهها در بلندمدت بسیار بیشتر از آن هدیه ۱۰۰ هزار تومانی اولیه است.
بلوبانک چگونه جلوی سوءاستفاده را میگیرد؟
نئوبانکها برای جلوگیری از سوءاستفاده و اطمینان از جذب مشتریان واقعی، شروطی را در نظر میگیرند. معمولاً پاداش زمانی فعال میشود که کاربر جدید فرآیند احراز هویت را به طور کامل انجام دهد یا اولین تراکنش خود را (حتی با مبلغ کم) ثبت کند.
گاهی مواقع هم از مشتری میخواهند حداقل مبلغی مشخص را برای مدتی در حسابشان نگه دارند. این شروط تضمین میکند کاربران صرفاً برای دریافت هدیه ثبتنام نکرده و حداقل یکبار با محیط اپلیکیشن و خدمات آن درگیر خواهد شد.
آیا استراتژی پرداخت جایزه بلوبانک بدون ریسک است؟
خب تا الان متوجه شدهاید استراتژی پرداخت جایزه بلوبانک و هر پاداش نقدی مشابه، نه تنها یک حرکت احساسی یا بیحسابوکتاب نیست، بلکه یک تاکتیک بازاریابی هوشمندانه و دادهمحور است. وقتی ماجرا را از زاویه دید آنها نگاه کنید، با یک سرمایهگذاری کوتاهمدت برای کسب دستاوردی بلندمدت به نام سهم بازار روبرو میشویم.
کسبوکاری که بتواند به توده میلیونی کاربران دست پیدا کند، در آینده شانس کسب پیروزیهای بزرگ را خواهد داشت. این کاربران، دارایی اصلی بانک برای کسب درآمد در سالهای آتی هستند و از طریق ارائه وام، خدمات اعتباری و سایر محصولات مالی کلی سودآوری خواهند داشت.
همه اینها تنها با پرداخت رقم اولیه ۲۰۰ هزار تومان به دست میآید. برای کاربر هم این فرصت، تقریباً بیضرر خواهد بود اما نئوبانک تنها وقتی واقعا پیروز خواهد شد که پس از جذب اولیه بتواند با ارائه خدمات باکیفیت، تجربه کاربری روان و محصولات جذاب، شما را به یک مشتری وفادار و سودآور تبدیل کند.
بیشتر بدانید | نئوبانکها، بانکهایی هستند که عمدتاً به صورت دیجیتال و بدون شعبه فیزیکی فعالیت میکنند. این بانکها برای افتتاح حساب، ارائه خدمات مالی و مدیریت تراکنشها از بستر اپلیکیشنهای موبایل و وب استفاده میکنند. پس حذف هزینههای مربوط به شعبه، کارمندان زیاد و عملیات سنتی، به آنها امکان میدهد منابع بیشتری برای بازاریابی و ارائه مشوقهای مالی داشته باشند