ترنج موبایل
کد خبر: ۹۱۵۷۷۴

مقایسه وویا فری و تویوتا BZ۴X؛ نبرد شاسی‌بلندهای تازه‌نفس در ایران

مقایسه وویا فری و تویوتا BZ۴X؛ نبرد شاسی‌بلندهای تازه‌نفس در ایران

کراس‌اوور لوکس چینی وویا فری به مصاف تویوتا bz۴x می‌رود تا عیار رقابت در بازار وارداتی‌های ۴.۵ تا ۵ میلیارد را مشخص کند

تبلیغات
تبلیغات

فرارو- قیمت وویا فری در نمایندگی سروش‌ موتور با افزایش 200 میلیونی مواجه شد و این کراس‌اوور را وارد رقابت مستقیم با تویوتا bz4x کرد.

به گزارش فرارو؛ انتخاب میان وویا فری و تویوتا bz4x به طور مستقیم به اولویت‌های خریدار بازمی‌گردد.  اگر اولویت، قدرت بالا، شتابگیری سریع و برد عملیاتی بالا بدون نگرانی از شارژ باشد، وویا فری هیبریدی با برتری فنی خود گزینه مناسبی است؛ با اینحال،  اگر اعتبار برند و ایمنی اثبات‌شده برایتان مهم باشد، تویوتا bz4x با اصالت ژاپنی برایتان گزینه بهتری است.

مقایسه فنی وویا فری و تویوتا bz4x

وویا فری از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و دو موتور الکتریکی بهره برده که مجموع توان خروجی را به ۴۸۳ اسب‌بخار و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رساند. بطوریکه شتاب صفر تا صد ۴.۸ ثانیه‌ای را برای این کراس‌اوور سنگین به همراه دارد. 

این ترکیب هیبریدی با یک باتری ۱۱۴ آمپرساعتی می‌تواند برد ترکیبی ۱۱۶۰ کیلومتر را تضمین کند که نگرانی‌های شارژ و توقف‌های طولانی را به کلی از بین می‌برد. 

در مقابل، تویوتا bz4x که اولین محصول تمام الکتریکی تویوتا بر اساس پلتفرم ای-تی‌ان‌جی‌ای است، در نسخه تک موتوره دیفرانسیل جلو تنها ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۶ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که شتاب صفر تا صد خودرو را به ۷.۵ ثانیه می‌رساند. 

هرچند شعاع حرکتی اعلامی برای نسخه تولید چین ۶۱۵ کیلومتر است، اما کارشناسان برد واقعی آن را زیر ۵۰۰ کیلومتر ارزیابی می‌کنند؛ بنابراین، کفه ترازوی توان و شتاب، به طور قاطع به سمت هیبرید چینی سنگینی می‌کند.

مقایسه ظاهری  کراس‌اوورهای وارداتی بازار

تویوتا bz4x با طول ۴۶۹۰ میلی‌متر، زبان طراحی زاویه‌دار خود را به نمایش می‌گذارد؛ دی‌لایت‌های باریک و باله‌های آیرودینامیک عقب، جلوه‌ای اسپرت به خودرو بخشیده و در نسخه‌های وارداتی تولید چین، پوشش پلاستیکی گلگیرها هم‌رنگ بدنه شده تا ظاهر خودرو منسجم‌تر به نظر برسد. 

کابین bz4x اگرچه کیفیت ساخت قابل‌قبولی دارد اما طراحی ظاهری خاصی نداشته و بیشتر بر سادگی و کارکردگرایی استوار است؛ چیدمان سنتی دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی کاربری آسانی ایجاد کرده اما فقدان جعبه داشبورد و موقعیت پایین غربیلک فرمان از نقاط ضعف ارگونومی این خودرو محسوب می‌شوند. 

در سوی دیگر، وویا فری با قامت بزرگ‌تر، خطوط روان و درهای مجهز به دستگیره‌های مخفی، تصویر لوکس‌تر و و مدرنی ارائه می‌دهد که با شخصیت یک کراس‌اوور پریمیوم چینی همخوانی دارد که در همان نگاه نخست حس تکنولوژیک‌تری نسبت به رقیب ژاپنی خود بر جای می‌گذارد.

مقایسه امکانات؛ لوکس‌گرایی یا ایمنی؟

تویوتا bz4x

هر دو خودرو وارداتی به کشور از تجهیزات نسبتا کاملی برخوردارند. وویا فری امکانات لوکس محوری مانند گرمکن، سردکن و ماساژور صندلی‌های جلو، رادار اولتراسونیک و دوربین داخل کابین را در لیست تجهیزات خود دارد. 

تویوتا bz4x اما بیشتر بر تجهیزات ایمنی تمرکز کرده؛ این کراس‌اوو با هشت ایربگ (از جمله ایربگ زانو)، کروز کنترل پویا، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و هشدار خروج از خط عرضه می‌شود.

هرچند هر دو مدل مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه و پارک خودکار هستند ولی وویا فری در ارائه آپشن‌های رفاهی و لوکس در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.

مقایسه قیمت؛ اختلاف عجیب بازار و نمایندگی

قیمت وویا فری در نمایندگی ۴.۹۵۰ میلیارد تومان است، در حالی که در بازار آزاد ۷ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. 

قیمت تویوتا bz4x ۶۱۵ مکس در نمایندگی برابر با ۴.۴۹۰ میلیارد تومان اعلام شده که در بازار حدود ۵.۱۰۰ میلیارد تومان قیمت خورده است.

به نظر می‌رسد وویا فری به علت ویژگی‌های هیبریدی و قدرت بالاتر و همچنین ناشناخته بودن این برند با حباب قیمتی بیشتری مواجه شده است.

تبلیغات
خبرنگار : ملیکا قراگوزلو
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات