ترنج موبایل
کد خبر: ۹۱۲۹۷۲

اسرائیل چگونه انسان‌ها را با هوش مصنوعی شکار می‌کند؟

اسرائیل چگونه انسان‌ها را با هوش مصنوعی شکار می‌کند؟

تصور کنید سربازی که هدف تیراندازی را انتخاب می‌کند؛ حالا تصور کنید همان سرباز یک نرم‌افزار است که با بررسی پیامک، عکس ماهواره‌ای و پست‌های شبکه‌های اجتماعی «انسان» را به‌عنوان هدف اعلام می‌کند.

تبلیغات
تبلیغات

تصور کنید ارتشی که تنها با سلاح‌های سنتی نمی‌جنگد، بلکه از هوش مصنوعی‌ استفاده می‌کند که تحلیل می‌کنند و دربارهٔ هدف‌گیری انسان‌ها تصمیم می‌گیرند. شبکهٔ الجزیره در یک گزارش ویدیویی به شکار انسان‌ها توسط الگوریتم‌ها پرداخته است. ابزاری که بخشی از سازوکار نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این سامانه‌ها که واحد ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل در توسعهٔ آنها نقش داشته است وظیفهٔ جمع‌آوری و تحلیل داده دربارهٔ اهداف احتمالی را بر عهده دارند. از مراکز فرماندهی و مواضع استراتژیک تا افراد معمولی. یکی از این سامانه‌ها «گاسپل» (Gospel) نام دارد و کارش جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها دربارهٔ اهداف نظامی و انسانی است. طبق گزارش، این سامانه می‌تواند در عرض ۱۲ روز بیش از ۲۰۰ هدف شناسایی کند یعنی حدود ۵۰ برابر سریع‌تر از تحلیل انسانی و داده‌هایش را از منابع گوناگون همچون پیامک‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و پهپادها می‌گیرد.

اطلاعات ورودی این سامانه از منابع مختلف تأمین می‌شود؛ از پیامک‌ها و تصاویر ماهواره‌ای گرفته تا تصاویر پهپاد و حسگرهای زمینی. پس از پردازش، اهداف روی تلفن‌های نظامی ظاهر شده و با اپلیکیشن‌هایی مانند «أعمدة النار» (ستون‌های آتش) به واحدهای رزمی اطلاع داده می‌شوند. فرایندی که به گفتهٔ این گزارش، برای نیروها تجربه‌ای بازی‌گونه ایجاد کرده است.سامانهٔ بعدی «لاوندر» (Lavender) است که افراد را بر اساس رفتار و داده‌های دیجیتال‌شان ارزیابی می‌کند و برای هر فرد درصدی احتمال عضویت در گروه‌های مقاومت تعیین می‌نماید.

در این سیستم داده‌های تلفن همراه، تصاویر، فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های میدانی بررسی می‌شوند و به گفتهٔ گزارش، افسران در حدود ۲۰ ثانیه می‌توانند فرد شناسایی‌شده را هدف قرار دهند. تا آوریل ۲۰۲۴ این فرایند، دست‌کم حدود ۳۷ هزار فلسطینی را «عناصر مسلح احتمالی» برچسب‌گذاری کرده است. فعالان حقوق بشر این فناوری‌ها را «ابزار خودکار کشتار» توصیف کرده‌اند.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات