ترنج موبایل
کد خبر: ۹۰۸۱۷۴

انفجار در مرکز داده‌های کره‌جنوبی/ صدها سامانه دولتی از دسترس خارج شده است

انفجار در مرکز داده‌های کره‌جنوبی/ صدها سامانه دولتی از دسترس خارج شده است

وقوع انفجار و آتش‌سوزی در مرکز داده‌های کره‌جنوبی موجب شد تا بیش از ۶۰۰ سامانه دولتی از دسترس عموم در این کشور خارج شود. سیستم های مالی و پستی در کره جنوبی تحت تاثیر مستقیم این حادثه قرار گرفته و دولت سئول نیز وضعیت مدیریت را از سطح «هشدار» به وضعیت «بحران» ارتقا داد.

تبلیغات
تبلیغات

با وقوع آتش‌سوزی امروز در مرکز داده‌های کره جنوبی که ناشی از انفجار باتری‌های لیتیومی بود، سرویس‌ها و شبکه‌های آنلاین اصلی دولتی از دسترس خارج و مشخص نیست تا چه زمانی این سرویس‌ها به حالت عادی باز گردند. 

به گزارش ایرنا به نقل از یونهاپ،  این آتش‌سوزی در سرویس منابع اطلاعات ملی در شهر «دائجون» (Daejeon) پس از انفجار یک باتری لیتیوم-یونی در اتاق سرورها در طبقه پنجم این مرکز داده رخ داد. 

مقامات محلی اعلام کردند که این انفجار در یکی از باتری‌های منبع تغذیه اضطراری این مرکز رخ داد. این آتش‌سوزی تا صبح شنبه ۶۴۷ سرویس و سامانه دولتی آنلاین، از جمله سیستم شناسایی موبایل و سرویس پستی آنلاین را از کار انداخته است. 

«کیم مین جائه» (Kim Min-jae) معاون وزیر کشور کره‌جنوبی در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه درحال رفع اشکال سیستم کنترل دما و رطوبت اتاقی که سرورهای حیاتی در آن قرار دارند، می‌باشند گفت: دولت قصد دارد سرورها را برای بازیابی و خدمات دوباره فعال سازد. در ابتدا خدمات حیاتی مانند خدمات پستی و مالی بازیابی خواهند شد. 

این رسانه درادامه گزارش داد: این اختلالات، عملکرد ردیابی موقعیت مکانی سرویس امداد و نجات اضطراری ۱۱۹، سرویس صدور اسناد رسمی آنلاین و «اینترانت» سراسری دولت را مختل و از کار انداخت. این حادثه باعث شده مقامات دولتی نتوانند به سیستم‌های اداری آنلاین خود نیز دسترسی داشته باشند و سیستم‌های حمل و نقل نیز تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته است. 

این رسانه افزود: انتظار می‌رود که بازسازی مرکز داده‌های دولتی زمان زیادی ببرد، چراکه هم اکنون ورود ماموران آتش‌نشان به ساختمان به‌دلیل دود سنگین و نگرانی از شعله‌ور شدن دوباره این باتری‌ها با مشکل روبه‌روست. 

در نشست اضطراری صبح روز شنبه، «یون هو-جونگ» (Yun Ho-jung)، وزیر کشور ضمن عذرخواهی از مردم، سطح مدیریت بحران برای سامانه‌های اطلاعاتی دولت را از «هشدار» به «بحرانی» ارتقا داد و گفت: دولت همه منابع موجود را برای حل سریع این حادثه به کار گرفته و همزمان نهایت تلاش خود را برای به حداقل رساندن نارضایتی مردم به کار بسته است.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات