سه دستهگل جدید سایپا!

سایپا دوباره با جنجالی تازه تیتر اخبار شد؛ این مرتبه بخاطر عرضه شاهین GL بجای نسخه G!
فرارو- سایپا دوباره خبرساز شد. این بار در سه جبهه!
به گزارش فرارو؛ سایپا امسال سه مرتبه به عهد خود با مشتریان وفا نکرد؛ از تغییر ناگهانی در عرضه شاهین گرفته تا ماجرای فروش خودرو بدون گیربکس و البته عرضه نسخهای کمتر مجهز از تویوتا کرولا وارداتی. هر سه مورد را شاید بتوان نه سوتی بلکه همان روال همیشگی خودروسازان داخلی در نظر گرفت. با این حال، کارشناسان بازار خودرو همین شگردها را یکی از دلایل باخت خودروسازان به رقبای مونتاژکار عنوان کردهاند.
دستهگل اول| سایپا به مشتریان خود که برای خرید شاهین G با سانروف ثبتنام کرده بودند، یک دعوتنامه ارسال کرد تا سفارش خود را بدون سانروف تحویل بگیرند. سایپا حالا انبوهی از نسخههای GL یا همان بدون سانروف را به بازار فرستاده است؛ نتیجه این اتفاق هم ایجاد شکاف قیمتی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان بین دو تیپ و بههم ریختن تعادل بازار بود.
دستهگل دوم| مدیر ارتباطات سایپا رسما اذعان کرد در برههای که گیربکس شاهین اتوماتیک حتی وارد کشور نشده بود، بیش از ۷۰ هزار شاهین اتوماتیک CVT پیشفروش شد؛ هنوز مشخص نیست به چه علت مدیران سایپا با علم به این موضوع که ظرفیت سالانه تولید شاهین تنها ۳۰ هزار دستگاه است، این حجم سفارش را ثبت کردهاند. (سایپا همچنین برای متقاضیانی که تمایل به تحویل سریعتر خودرو دارند، امکان تغییر سفارش را فعال کرد)
دستهگل سوم| سایپا در بخش محصولات وارداتی هم عریضه را خالی نگذاشت. در فهرست پیشفروش هشتم مردادماه سایپا، نام تویوتا کرولا هیبریدی مدل ۲۰۲۳ به جای مدلهای جدیدتر ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ دیده شد؛ ماجرا اما به همینجا خلاصه نشد! سایپا بجای تیپ پرآپشن «الیت» که وعده داده بود، نسخه سادهتر «پایونیر» را عرضه کرد که فاقد سانروف، رینگهای ۱۶ اینچی، USB‑C عقب و برخی امکانات مانند ورود بدون کلید و دوربین عقب است.