موفقیت دو چهره برجسته از دبستان علوی کودک در طرح ملی انتخاب معلمان و مدیران نمونه
تداوم افتخار در آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

درخشش معلمان و مدیران استان در طرح ملی انتخاب برترینهای آموزش و پرورش، امسال با نام دو نیروی توانمند از دبستان دخترانه علوی کودک در تبریز پیوند خورده است.
خانم سمیرا رادمرد، معلم پایه سوم دبستان دخترانه علوی کودک، موفق شد عنوان معلم نمونه استان آذربایجان شرقی را در نخستین دوره شناسایی معلمان نمونه مدارس غیردولتی کشور کسب کند. همچنین، خانم فروغ مردانی، مدیر همین دبستان، عنوان مدیر نمونه منطقه ۴ تبریز را از آن خود کرد.
این دو موفقیت، بار دیگر نگاهها را به سمت دبستانی جلب کرده که طی سالهای اخیر همواره در عرصههای مختلف آموزشی و تربیتی، پیشگام و اثرگذار بوده است.
معلمی که الهام میدهد، مدیری که میسازد
خانم رادمرد در گفتوگو با خبرنگار ما، با ابراز خرسندی از این انتخاب گفت: «این موفقیت، حاصل یک سیستم آموزشی منسجم و حرفهای است که در آن معلم، فرصت رشد، خلاقیت و اثرگذاری دارد. در علوی کودک، معلم بودن فقط آموزش دادن نیست؛ همراهی با رشد کودکان است.»
خانم مردانی نیز با اشاره به ویژگیهای محیط کاری خود افزود: «در این مدرسه، هر روز تلاشی تازه برای ساختن فضایی الهامبخش انجام میشود. ما بر مبنای برنامهریزی علمی و تیممحور، تلاش میکنیم مدرسهای بسازیم که نهتنها بچهها، بلکه خانوادهها هم به آن دل ببندند.»
مسیر افتخار، ادامهدار است
لازم به ذکر است که سال گذشته نیز، دو معلم دیگر از دبستان علوی کودک، خانم پونه پورداوود (پایه اول) و خانم نازنین توفیقی (پایه پنجم)، در سطح استان مورد تقدیر قرار گرفته بودند. همچنین، سابقه درخشان این دبستان در حوزه درسپژوهی و پژوهشهای آموزشی، از آن مجموعهای معتبر در سطح استان و کشور ساخته است.
پشتوانه این موفقیتها چیست؟
مدیرعامل و بنیانگذار گروه آموزشی سیمناد (تنها نماینده مدارس علوی تهران در تبریز)، در همین رابطه گفت:
«ما در سیمناد به آموزش اتفاقی اعتقادی نداریم. مسیر موفقیت معلمان و مدیران ما از دل برنامهریزیهای دقیق، ارزیابی مستمر و ساختار آموزشی بهروز و منسجم میگذرد. ما سالهاست که روی کیفیت سرمایهگذاری میکنیم و نتیجه آن در سطح استان و کشور دیده میشود.»
اعتمادی که سالها شکل گرفته است
این دستاوردها برای بسیاری از خانوادهها نشانهای روشن است از اینکه این مدرسه میتواند فراتر از یک نهاد آموزشی صرف عمل کند؛ جایی که فرزندشان در محیطی پویا، با مربیانی متخصص و مدیریتی هدفمند رشد کند.
دبستانهای علوی کودک، امروز یکی از گزینههای جدی خانوادههاییست که به دنبال آموزش اثربخش و پرورش همهجانبه فرزندشان هستند.