مقایسه نیسان سیلفی و مزدا ۳؛ دوئل ژاپنیهای اسمورسمدار در ایران
نیسان سیلفی در دو نسخه مکس ادیشن و پلاس در بازار ایران عرضه شده است
مقایسه نیسان سیلفی با مزدا ۳، در واقع تقابل دو فلسفه مهندسی متفاوت برای حفظ ارزش سرمایه شما در بازار پرتلاطم خودرو محسوب میشود. انتخاب میان اعتماد به دوام قطعات یک موتور ۲۰۰۰ سیسی تنفس طبیعی یا پذیرش ریسک نگهداری از تکنولوژی پیچیده هیبریدی برای تجربه رانندگی بیصدا، چالشی است که به صورت مستقیم با آرامش ذهنی و هزینههای جاری شما در سالهای آینده سر و کار دارد.
به گزارش پرشین خودرو، تحلیل دقیق استهلاک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته (AT) در برابر ساختار مدرن سامانه ای-پاور (e-POWER) به روشنی مشخص میکند که کدام خودرو پس از ۵ سال کارکرد همچنان نقدشوندگی خود را حفظ خواهد کرد و شما را از تعمیرگاه دور نگه میدارد.
مقایسه نیسان سیلفی با مزدا ۳
مقایسه نیسان سیلفی با مزدا ۳ داستان تقابل دو فلسفه متفاوت مهندسی ژاپنی است که یکی بر اصالت موتور ۲ لیتری تمرکز دارد و دیگری با سیستم هیبریدی e-POWER تکنولوژی آینده را هدف گرفته است. اگر شما هم بین انتخاب یک سدان اسپرت و اصیل از گروه بهمن یا تجربه سکوت و شتاب مدرن در یک خودروی وارداتی مردد هستید، این تحلیل دقیق مسیر را برایتان روشن میکند.
بازار ایران پس از سالها دوری، اکنون صحنه رقابت این دو چهره محبوب شده است. مقایسه مزدا ۳ و نیسان سیلفی ثابت میکند که هرکدام دنیایی متفاوت دارند. مزدا ۳ نیو با هندلینگ معروفش قلب رانندگان قدیمی را میلرزاند و سیلفی با مصرف سوخت پایین، عاشقان تکنولوژی را وسوسه میکند. تیم تخصصی پرشین خودرو با بررسی طراحی نیسان سیلفی و مزدا ۳ و مشخصات فنی آنها، شما را در این تصمیمگیری بزرگ همراهی میکند تا سرمایه خود را با دقت فراوان خرج کنید.
بررسی تخصصی مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴
اگر دلتنگ کیفیت واقعی هستید، مزدا ۳ نیو وارداتی توسط گروه بهمن همان گمشده شما است. در نگاه اولی که به این سدان خوشتراش میاندازید، متوجه میشوید که با یک خودروی ژاپنی اصیل روبرو هستید. خطوط بدنه طوری طراحی شدهاند که حتی در حالت سکون هم حس حرکت را القا میکنند و برخلاف رقبای چینی، زیبایی آن پس از چند سال قدیمی نمیشود.
![]()
موتور اسکای اکتیو و مشخصات فنی
در دنیایی که موتورهای توربو و حساس فراگیر شدهاند، مزدا ۳ با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی خود خیال شما را از بابت استهلاک و دردسرهای نگهداری راحت میکند. مهندسان مزدا با فناوری SkyActiv راندمان را به اوج رساندهاند.
- موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر که قدرتی معادل ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتنمتر را در اختیار شما قرار میدهد.
- گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک واقعی که برخلاف گیربکس CVT، لذت تعویض دنده و هیجان را به رانندگی تزریق میکند.
- شتاب صفر تا صد بین ۸ تا ۱۰ ثانیه که برای یک خودروی خانوادگی عددی ایدهآل است.
- مصرف سوخت ترکیبی حدود ۶٫۶ لیتر در صد کیلومتر که نشاندهنده مهندسی دقیق ژاپنی است.
- هندلینگ و سیستم تعلیق بینظیر که چسبندگی فوقالعادهای را در پیچها برایتان فراهم میکند.
بررسی کابین مزدا ۳ و سیلفی
وقتی وارد کابین میشوید، تفاوت کیفیت قطعات و متریال را با تمام وجود لمس میکنید. اینجا خبری از نمایشگرهای عجیب نیست و همه چیز متمرکز بر راننده طراحی شده است. مزدا ۳ پریمیوم به عنوان کاملترین تیپ، لیست جذابی از آپشنها و ایمنی را ارائه میدهد:
- هفت ایربگ ایمنی شامل ایربگ زانویی با ۵ ستاره ایمنی اروپا
- سیستمهای راداری پیشرفته مانند رادار نقطه کور و ترمز اضطراری هوشمند
- امکانات رفاهی مدرن شامل کروز کنترل تطبیقی و سیستم صوتی حرفهای و هدآپ دیسپلی
- طراحی داخلی ارگونومیک با سکوت و آرامش در حین رانندگی
بررسی تخصصی نیسان سیلفی با تکنولوژی e-POWER
تصور کنید خودرویی دارید که سکوت و شتاب آنی یک ماشین برقی را دارد، اما هرگز نیازی به کابل شارژ پیدا نمیکنید. نیسان سیلفی وارداتی با تکنولوژی e-POWER دقیقا همین رویا را محقق کرده است. در این سیستم چرخها فقط توسط موتور برقی به حرکت درمیآیند و پیشرانه بنزینی ۱٫۲ لیتری صرفا نقش یک ژنراتور بیصدا را برای شارژ باتری بازی میکند. شما با خرید این خودرو لذت رانندگی با گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتری را تجربه میکنید که در لحظه شروع حرکت بدن شما را به صندلی میچسباند. در ادامه جدول مشخصات فنی نیسان سیلفی e-Power را مطالعه میکنید:
|
پارامتر |
جزئیات فنی |
|
نوع سیستم |
تمام برقی با ژنراتور بنزینی (e-POWER) |
|
قدرت موتور |
۱۳۶ اسب بخار |
|
گشتاور |
۳۰۰ نیوتنمتر (در لحظه شروع) |
|
شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
حدود ۵٫۱ تا ۷ ثانیه (بسته به شرایط) |
|
مصرف سوخت |
۳٫۹ تا ۴٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
|
گیربکس |
E-CVT تک سرعته |
تفاوت تیپ های مکس ادیشن و پلاس
هنگام خرید باید هوشیار باشید؛ زیرا این خودرو در دو تیپ متفاوت در بازار حضور دارد. نسخه مکس ادیشن نسخه فول آپشن است و از رادارهای ایمنی کامل و سیستم صوتی BOSE بهره میبرد. در مقابل نسخه پلاس امکانات محدودتری دارد و بدون کروز کنترل تطبیقی عرضه میشود. کابین مدرن این خودروی ژاپنی با نمایشگر ۱۲ اینچی و متریال باکیفیت یک سروگردن از رقبایی مثل کرولا بالاتر است و فضای جاداری را برای خانواده فراهم میکند.
مقایسه مزدا ۳ وارداتی با سیلفی وارداتی
در بررسی طراحی نیسان سیلفی و مزدا ۳ با دو دنیای کاملا متفاوت روبرو هستیم. اگر به دنبال پرستیژ و حس یک خودروی اسپرت اصیل هستید که متریال داخلی آن حس لوکس بودن را فریاد میزند، مزدا ۳ نیو انتخاب شما خواهد بود. اما اگر شیفته تکنولوژی هستید و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی و فضای پای دلبازتر برای سرنشینان عقب اولویت شما است، نیسان سیلفی مدرنتر به نظر میرسد.
مقایسه مزدا ۳ و نیسان سیلفی از نظر فنی و مصرف سوخت
در بحث مقایسه مشخصات فنی نیسان سیلفی و مزدا ۳ تفاوتها آشکار است. اگر میپرسید شتاب مزدا ۳ بهتر است یا سیلفی، باید بدانید که پاسخ به سبک رانندگی شما بستگی دارد. نیسان سیلفی به لطف گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتری موتور برقی، در شروع حرکت و شتابگیریهای شهری بسیار چابکتر است و شما را به صندلی میچسباند. اما در سرعتهای بالا و جادههای کفی، این مزدا ۳ است که با حداکثر سرعت ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت خودنمایی میکند.
در مقایسه مصرف سوخت نیسان سیلفی و مزدا ۳، برنده میدان بیشک نیسان است. تکنولوژی e-POWER مصرف را به حدود ۴ لیتر میرساند که برای رانندگیهای پرترافیک شهری یک نعمت بزرگ محسوب میشود، در حالی که مزدا ۳ اشتهای بیشتری برای بنزین دارد.
![]()
مقایسه مزدا ۳ و نیسان سیلفی از نظر آپشن و ایمنی
تفاوت آپشنها را در جدول زیر مشاهده میکنید:
|
آپشن و امکانات |
نیسان سیلفی (مکس ادیشن) |
مزدا ۳ (پریمیوم) |
نیسان سیلفی (پلاس) |
|
سیستم صوتی |
BOSE حرفهای |
استاندارد باکیفیت |
معمولی |
|
کروز کنترل |
تطبیقی هوشمند |
دارد |
ندارد |
|
رادار تابلوخوان |
دارد |
دارد |
ندارد |
|
پدل شیفتر |
ندارد |
دارد |
ندارد |
|
نمایشگر مرکزی |
۱۲.۳ اینچ بزرگ |
لمسی استاندارد |
- |
مقایسه نیسان سیلفی با مزدا ۳ از نظر هزینه های نگهداری
یکی از بزرگترین دغدغههای شما هنگام خرید خودروهای وارداتی قطعا آینده آن در بازار ایران و بحث تامین قطعات است. مزدا ۳ نیو در این بخش برنده بلامنازع قابلیت اطمینان است. این خودرو با موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی خود هیچگونه پیچیدگی فنی خاصی ندارد و شما را از نگرانی بابت خرابیهای سیستمهای برقی پیچیده یا هزینههای سنگین تعویض باتری در سالهای آینده نجات میدهد. در مقابل اگرچه سیلفی وارداتی تکنولوژی جذابی دارد، اما نگرانی از عمر باتریها و هزینه تعمیرات سیستم e-POWER در درازمدت برای خریداران محافظهکار یک چالش جدی محسوب میشود.
مقایسه مزدا ۳ و نیسان سیلفی از نظر کاربری
اگر اولویت شما راحتی خانواده در سفرهای طولانی است، نیسان سیلفی انتخاب هوشمندانهتری به نظر میرسد. فضای کابین دلباز و فاصله محوری مناسب به همراه صندوق عقب جادار باعث میشود تا چهار سرنشین در کمال آرامش و سکوت سفر کنند. همچنین نرمی سیستم تعلیق نیسان در خیابانهای پر دستانداز ایران یک نعمت بزرگ است.
اما اگر نگاه سرمایهگذاری دارید و نقدشوندگی خودرو در بازار برایتان اولویت دارد، سابقه درخشان گروه بهمن و محبوبیت تاریخی مزدا ۳ کفه ترازو را به نفع این ژاپنی اسپرت سنگین میکند. مزدا ۳ در بازار دست دوم ایران حکم پول نقد را دارد و افت قیمت کمتری را تجربه خواهد کرد.