ترنج موبایل
کد خبر: ۹۱۸۶۳۹

اسرار لامبورگینی‌‌های موجود در ایران

اسرار لامبورگینی‌‌های موجود در ایران

ماجرای ممنوعیت واردات خودرو لوکس به ایران از سال ۹۵ منجر به غیب شدن خودروهایی مثل لامبورگینی شد اما از ۱۴۰۱ خبرهای جسته‌گریخته‌ای از ورود غول ایتالیایی به ایران شنیده می‌شد

تبلیغات
تبلیغات

فرارو- قیمت لامبورگینی در ایران قابل محاسبه نیست.

به‌گزارش فرارو؛ برخلاف خودروهایی مثل پورشه و مازراتی که تیپ‌های متفاوتی از آنها در کشور تردد می‌کند، فقط چهار نسخه لامبورگینی آونتادور و هوراکان در کشور وجود دارد و عملا خریدوفروشی برای قیمت‌گذاری نمی‌بینیم. از اوایل دهه جاری، واردات قطره‌ای لامبورگینی به ایران بعد تقریبا یک دهه ممنوعیت کلید خورد اما شیوه تعرفه واردات خودرو به‌شکلی است که با فرض واردات انبوه، ارزش لامبورگینی‌های 200، 300 هزار دلاری در ایران می‌تواند تا مرز یک میلیون دلار بالا برود.

یک| صحبت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دهک‌بندی‌ها به شکل بامزه‌ای به خودروهای لوکس کشیده شد. احمد میدری که از لزوم توجه به جزئیات ماجرای حذف یارانه در صحن علنی مجلس حرف می‌زد، آماری از خودروهایی مثل لامبورگینی ارائه داد. طبق صحبت‌های وزیر تعاون، در ایران فقط چهار دستگاه لامبورگینی وجود دارد. تعداد خودروهای مازراتی به 181 نسخه می‌رسد و حدود سه هزار و 600 دستگاه پورشه نیز در کشور رصد شده است.

دو| واردات لامبورگینی به ایران غریب شش سال وقفه پیدا کرد. ماجرای ممنوعیت واردات خودرو لوکس به ایران از سال 95 منجر به غیب شدن خودروهایی مثل لامبورگینی شد اما از سال 1401 خبرهای جسته‌گریخته‌ای از ورود غول ایتالیایی به ایران شنیده می‌شد.

سه| لامبورگینی در کشور‌‌های مختلف دنیا با نسخه‌های مختلفی از جمله آونتادور، هوراکان، اوروس و کانتاش روانه بازار می‌شود اما آنطور که معلوم است در ایران تیپ‌های آونتادور و هوراکان موجود است. تولید لامبورگینی آونتادور به‌پایان رسیده و اتفاقا در خط تولید لامبورگینی خبری از تیپ هوراکان هم نیست.

آونتادولامبورگینی آونتادور بهار 1404 بعد 12 سال غیبت در ایران ظاهر شد 

چهار| لامبورگینی آونتادور با تیپ‌های مختلف از سال‌های 2011 تا 2022 تولید شد. قدرت موتور نسخه‌های مختلف نیز بین 700 تا 780 اسب‌بخار تخمین زده می‌شد اما تقریبا همه آنها می‌توانستند تا سرعتی معادل 350 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنند. از همه مهمتر اینکه شتاب هیچکدام آنها از سه ثانیه فراتر نمی‌رفت.

پنج| لامبورگینی هوراکان مثل آونتادور با تیپ‌های متفاوت به بازار آمد اما تفاوت‌ تیپ‌ها آنقدر زیاد بود که قیمت آنها در بازه 180 تا 320 هزار دلار تغییر کرد. قدرت موتور 5.2 لیتر و 10 سیلندر لامبورگینی هوراکان موجود در ایران 560 اسب‌بخار است و باعث می‌شود ظرف 3.2 ثانیه سرعت خودرو از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت تغییر کند. لامبورگینی هوراکان جانشینی برای لامبورگینی گالاردو افسانه‌ای به‌حساب می‌آید و حالا یکسری از ماشین‌بازها از تبدیل این نسل خودرو‌ها به سوپراسپورت‌های هیبریدی دل خوشی ندارند.

شش| قیمت لامبورگینی در ایران قابل محاسبه نیست. کمبود عرضه و وجود فقط چهار نسخه از این خودرو، عملا بازاری برای خریدوفروش ایجاد نمی‌کند. با همه این حرف‌ها تصور واردات انبوه لامبورگینی از مسیری که برای آنها تعریف شده، کمی ترسناک است.

تعرفه واردات خودرو ارتباط مستقیمی با حجم موتور خودرو دارد. طوریکه تعرفه واردات خودروهایی با حجم موتور بالای سه هزار سی‌سی تا 165 درصد بالا می‌رود. یعنی لامبورگینی که مثلا 350 هزار دلار قیمت دارد، با رقمی نزدیک یک میلیون دلار از گمرک رد می‌شود.     

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات