ترنج موبایل
کد خبر: ۹۳۱۱۷۲

تاثیر نرخ سوم بنزین در تاکسی‌های اینترنتی

آیا کرایه اسنپ و تپسی از شنبه گران می‌شود؟

آیا کرایه اسنپ و تپسی از شنبه گران می‌شود؟

سهمیه بنزین راننده‌های اسنپ و تپسی در ماه روی هم به ۳۶۰ لیتر می‌رسد اما مصرف سوخت خودرویی که روزی هشت ساعت در پلتفرم آنلاین فعالیت دارد، بیشتر از این حرف‌هاست

فرارو- بنزین 5 هزار تومانی که از شنبه 22 آذر جنبه اجرایی پیدا می‌کند، می‌تواند در افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی تاثیر داشته باشد.

به‌گزارش فرارو؛ راننده‌های اسنپ و تپسی تا الان به‌جز سهمیه عمومی از 300 لیتر سهمیه جداگانه برای پوشش اختلاف بنزین 1500 تومانی و 3000 تومانی برخوردار بودند. سقف سهمیه مخصوص پلتفرم‌های آنلاین از شنبه به 200 لیتر تقلیل پیدا می‌کند و از یک طرف دیگر راننده‌ها و راکب‌ها باید حدفاصل بنزین نرخ دوم و سوم بنزین مازاد را با اختلاف دو هزار تومانی بابت هر لیتر جبران کنند.  

سهمیه بنزین راننده‌های اسنپ و تپسی

سهمیه بنزین راننده‌های اسنپ و تپسی به شکل خودرو بنزینی و دوگانه‌سوز تقسیم‌بندی می‌شود. اجازه دهید اول سراغ خودروهای بنزینی برویم.

سهمیه بنزین راننده‌های اسنپ و تپسی بابت خودروهای فرسوده به‌شکلی است که 60 لیتر با نرخ اول یا همان 1500 تومانی تخصیص پیدا می‌کند. مثل سایر سهمیه‌های عادی، 100 لیتر هم با نرخ دوم که 3 هزار تومان است، اختصاص پیدا می‌کند. از اینجا به بعد تا سقف 200 لیتر راننده می‌تواند از بنزین نرخ سوم استفاده کند اما ما‌به‌التفاوت ریالی آن را دریافت می‌کند. از سقف 200 لیتر به بعد اما همه‌چیز برعهده خود راننده است.

راننده اسنپ و تپسی اگر از خودرو دوگانه‌سوز استفاده کند، تا 30 لیتر را در ماه با نرخ 1500 تومانی دریافت می‌کند. 100 لیتر با نرخ دوم و تا سقف 95 لیتر نیز با اعمال مابه‌التفاوت ریالی بهره می‌شود.

راکبان موتور سیکلت پلتفرم‌های اینترنتی هم امکان استفاده از 25 لیتر با نرخ اول و 35 لیتر با نرخ دوم را دارند. از اینجا به بعد هم تا سقف 40 لیتر مجاز به استفاده از بنزین هستند که ما‌به‌التفاوت آن با نرخ دوم محاسبه می‌شود.

بیشتر بدانید| راننده‌های اسنپ و تپسی تا الان سوای سهمیه ماهانه‌ای که با نرخ 1500 تومانی استفاده می‌کردند، تا سقف 300 لیتر هم سهمیه مازاد داشتند که سهمیه به‌صورت جداگانه محاسبه و به شکل اعتبار واریز می‌شد   

مصرف بنزین راننده‌های اسنپ و تپسی

راننده اسنپ و تپسی اگر در طول روز هشت ساعت پشت فرمان باشد، احتمالا مسافتی به اندازه 200 کیلومتر در شهری مثل تهران طی می‌کند.

مصرف سوخت خودروهای موجود در ایران برخلاف تصور عمومی فاصله زیادی با استانداردهای جهانی ندارد ولی به‌خاطر پارامترهای دیگری مثل ترافیک، برای ماشینی که در اسنپ و تپسی فعالیت دارد در طول روز به 20 تا 25 لیتر می‌رسد.

اگر راننده اسنپ و تپسی به شکل ثابت و ماهانه فعالیت داشته باشد، احتمالا در هر ماه به حداقل 500 لیتر بنزین احتیاج دارد. (حداقل 500 لیتر) ‌یکبار دیگر سهمیه بنزین را مرور کنیم.

60 لیتر به نرخ هزار و 500 تومانی، 100 لیتر به نرخ سه هزار تومانی و 200 لیتر دیگر اضافی دیگر هم به نرخ سه هزار تومانی. تا اینجا 360 لیتر با نرخ یارانه استفاده می‌شود و هر لیتر مورد استفاده بعدی معادل پنج هزار تومان آب خواهد خورد.

سازوکار پرداخت اعتبار ریالی سهمیه بنزین جدید از مسیر سکوها عبور می‌کند. اسنپ و تپسی داده‌های راننده اعم از میزان پیمایش ماهانه را به وزارت کشور ارسال می‌کنند و اعتبار ریالی هم از طرف سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب راننده واریز می‌شود.

ارسال نظرات
خط داغ