بازگشت پژو ۲۰۷ صندوقدار به خط تولید ایرانخودرو

پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید با استاندارد آلایندگی یورو پنج، مصرف سوخت بهینهتر نسبت به نسخهی قبلی و آپشنهای رفاهی یا ایمنی بیشتر وارد خط تولید ایرانخودرو میشود
فرارو- پروژه پژو 207 صندوقدار در سال 1399 بطور کامل از خط تولید ایرانخودرو کنار گذاشته شد. عمر این خودرو در ایران دو سال بیشتر نپایید؛ حالا پس از گذشت چند سال، مدیرعامل ایرانخودرو از بازگشت نسخه صندوقدار پژو 207 مدل 1404 به بازار خبر داد.
به گزارش فرارو؛ در حالیکه رانا پلاس بجای پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 ایفای نقش میکند، پژو 207 صندوقدار هم قرار است به عنوان جایگزین پژو ۲۰۶ صندوقدار V9معرفی شود.
پژو 207 صندوقدار 1404 چه تغییراتی میکند؟
تولید پژو 207 صندوقدار بر اثر مجموعهای از عوامل فنی، اقتصادی و بازاری در سال 1399 متوقف شد. این مدل هرگز به آن محبوبیتی که نسخه هاچبک در بازار خودرو ایران کسب کرده بود، نرسید و سهم فروش پایینتری داشت. از سوی دیگر، افزایش هزینه تامین قطعات اختصاصی، ایرانخودرو را بر آن داشت تا تولید خود را بر مدلهای پرفروش متمرکز کند.
سیاست تجمیع پلتفرم و کاهش تنوع محصول به همراه با الزامات استانداردهای ۸۵گانه هم مزید بر علت شد تا خداحافظی با این خودرو زودتر از آنچه انتظار میرفت محقق شود.
اکنون زمان آن رسیده تا نسخه جدید پژو ۲۰۷ صندوقدار با تحولاتی همراه شود تا نمره قبولی از بازار بگیرد. این خودرو که در نسخههای قبلی با ترکیبی از موتور TU5 و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک AL4 تولید میشد، احتمالا در نسخه جدید از گیربکس اتوماتیک شش سرعته DAE همانند پژو ۲۰۷ اتوماتیک هاچبک بهره ببرد.
ایرانخودرو برای رعایت الزامات استانداردهای 85گانه میبایست مدل جدید پژو 207 صندوقدار را به برخی آپشنها مانند ترمز اضطراری و سیستم ترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم پایش فشار باد تایرها، چراغهای روشنایی در روز و محافظت از عابر پیاده مجهز کند.
علاوه بر این، پیشرانه TU5 با انجام کالیبراسیون جدید الزامات آلایندگی استاندارد یورو ۵ را برآورده خواهد کرد. همچنین تجهیز خودرو به نشانگر تعویض دنده (GSI) نیز پیشبینی شده است.
پژو 207 صندوقدار احتمالا در محدوده قیمت نسخههای موجود در بازار عرضه شود. از آنجا که قیمت نسخه اتوماتیک و هاچبک این خودرو بین ۹۶۰ تا ۹۹۰ میلیون تومان است، مدل جدید با قیمتی حوالی یک میلیارد تومان از کارخانه خارج خواهد شد.