ترنج موبایل
کد خبر: ۸۹۱۲۹۱

توضیح صداوسیما درباره گزارش جنجالی حسینی‌بای

توضیح صداوسیما درباره گزارش جنجالی حسینی‌بای

به گفته صدا و سیما در گزارشی که پیشتر در مورد شبکه توزیع آب منتشر شد هیچ موردی که از نظر سازمان آبفا جنبه محرمانه دارد، نمایش داده نشده است و خبرنگارن با دقت و حساسیت بالایی چنین ملاحظاتی را در نظر می گیرند.

تبلیغات
تبلیغات

فرارو- صداوسیما هشتم مرداد ماه با حضور خبرنگارش در مرکز «هماهنگی و کنترل آب تهران»، گزارشی تصویری از سازوکار مدیریت شبکه توزیع آب شرب پایتخت منتشر کرد. انتشار این گزارش بازتاب‌های فروانی داشت و انتقادهای بسیاری را متوجه عملکرد صدا و سیما ساخت. بسیاری صدا و سیما را متهم به سهل انگاری در این خصوص کردند. حالا این نهاد تصمیم گرفته است در اینباره توضیح دهد.

کانال خبرگزاری صداوسیما با ارائه توضیحاتی در واکنش به حواشی ایجادشده درباره گزارش حسینی‌بای از مرکز کنترل آب آورده است:

- این گزارش در هماهنگی کامل با حراست آبفا تولید شده و بدیهی است که بدون نظارت و در نظر گرفتن ملاحظات مرکز کنترل آب، امکان تولید چنین گزارشی  وجود نداشته‌است.

ـ در این گزارش هیچ موردی که از نظر سازمان آبفا جنبه محرمانه دارد، نمایش داده نشده است و خبرنگارن با دقت و حساسیت بالایی چنین ملاحظاتی را در نظر می گیرند.

ـ پیش از این نیز گزارش‌های خبری مشابه توسط رسانه‌های مختلف از این مرکز تولید و منتشر شده است. یادآور می‌شود، تولید چنین گزارش‌هایی که طرح و نمای کلی و بدون اشاره به جزئیات فیزیکی از مرکز کنترل آب به تصویر می کشد، مسبوق به سابقه بوده است.

در پایان ضمن تشکر از دغدغه مندی و دلسوزی درباره امنیت زیرساخت های کشور اطمینان داده می‌شود که رسانه‌ ملی با دقت و حساسیت مصالح و منافع ملی را در تولید و پخش محتواهای رسانه ای در نظر می گیرد. 

پخش تصاویر منتشرشده از مرکز کنترل آب تهران، همچنین با انتشار مطلبی از سوی آبفای استان تهران همراه است: «مرکز کنترل و هماهنگی آب تهران در طول ایام سال به طور عادی محل بازدید مدیران، مسئولان و گروه های مختلف ازجمله نمایندگان رسانه های گروهی بوده و در طول این بازدیدها اطلاعات و داده های مرکز براساس سطوح و طبقه بندی های تعریف شده در معرض نظر بازدیدکنندگان قرار می گیرد و در جریان تهیه گزارش خبری اخیر توسط همکاران سازمان صدا و سیما، این موارد به صورت کامل رعایت و لحاظ شده است.»

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات