ترنج موبایل
کد خبر: ۸۸۴۹۱۳

شاسی‌بلند «رنو» که خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه شد

شاسی‌بلند «رنو» که خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه شد

خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه، یعنی رنو رافال هایپر هیبریدی، قطعاً شبیه خودروهایی نیست که نمایندگی رنو به دیگران می‌فروشد. لازم به ذکر است که رنو از سال ۱۹۲۰ خودروهایی را برای رئیس‌جمهور فرانسه می‌سازد.

تبلیغات
تبلیغات

بعید است که فردی در جایگاه یک رئیس‌جمهور، در ردیف عقب یک کراس‌اوور متوسط و عادی بنشیند؛ و این دقیقاً همان چیزی است که رنو برای رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، در نظر گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، خودروی جدید رئیس‌جمهور فرانسه، یعنی رنو رافال هایپر هیبریدی، قطعاً شبیه خودروهایی نیست که نمایندگی رنو به دیگران می‌فروشد. لازم به ذکر است که رنو از سال ۱۹۲۰ خودروهایی را برای رئیس‌جمهور فرانسه می‌سازد. 

طراحی و ویژگی‌های امنیتی و لوکس

1

رافال یک کراس‌اوور کوپه است که از نظر ظاهری شبیه بی‌ام‌و X۲ است، اما فاصله بین دو محور آن ۴۸ میلی‌متر کشیده‌تر است. مهندسان رنو برای تبدیل رنو رافال به خودروی ریاست‌جمهوری، مقدار زیادی امکانات ایمنی مانند زره، برای حفظ امنیت مقامات دولتی به کار برده‌اند. 

2

رنگ انحصاری آبی پرزیدنس (Bleu Présidence) بدنه خودرو را پوشانده و دارای جلوه درخشان سفید و قرمز است که در نور خورشید می‌درخشد. این کراس‌اوور سفارشی همچنین دارای تعدادی جای پرچم با قابلیت جابجایی است. جلوپنجره‌ای با رنگ‌های پرچم فرانسه و نشان‌های سه‌رنگ بر روی هر گلگیر جلو دیده می‌شوند. 

3

وقتی نوبت به فضای داخلی رسید، رنو از متخصصان کمک گرفت تا چیزی را توسعه دهد که به نظر آن‌ها بهترین سبک و مهارت ساخت فرانسوی را به نمایش می‌گذارد. مشارکت آن‌ها منجر به پوشش مشکی مرمر بر روی کنسول عقب، فرمان و داشبورد رافال منحصر به فرد شد که از کوه‌های پیرنه (Pyrenees) استخراج شده بود. پنل‌های کنترل عقب نیز از چوب راش تیره ساخته شدند. 

4

صندلی‌های چرمی سفارشی رافال دارای تهویه هستند. علاوه بر این، عایق صوتی اضافی وجود دارد و درهای عقب دارای قابلیت بسته‌شدن نرم (soft-close) هستند، چیزی که معمولاً فقط در خودروهای لوکس دیده می‌شود. 

وزن، عملکرد و برد

5

رنو نمی‌گوید که کشیده‌تر شدن، استفاده از تجهیزات ایمنی و متریال خاص چقدر به وزن خودرو اضافه کرده است، اما وزن خودروی نهایی باید نزدیک به ۲۷۰۰ کیلوگرم باشد، در حالی که وزن یک رافال PHEV معمولی ۱۷۰۰ کیلوگرم است. با این وزن، حتی پیشرانه ۱٫۲ لیتری ۲۹۷ اسب بخار مدل برتر هایپر هیبریدی نیز کار سختی خواهد داشت؛ بنابراین باید از شتاب ۶٫۴ ثانیه‌ای نسخه تولیدی، یا برد برقی ۱۰۵ کیلومتری آن صرف‌نظر کرد.

 

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات