چرا خرید اشتراك بلندمدت اينترنت عاقلانه نیست؟

خدمات دهندههای اینترنت ایرانی معمولا شروع خوبی دارند، اما معمولا با اولین موج افزایش مشتری، در مدیریت مقدار پهنای باند ضعیف عمل میکنند

به گزارش فرارو؛ خدمات دهندههای اینترنت ایرانی معمولا شروع خوبی دارند، اما معمولا با اولین موج افزایش مشتری، در مدیریت مقدار پهنای باند ضعیف عمل میکنند. به محض اینکه مشکلی پیش بیاید، اپراتور خدمات مشتریان با لحنی مودبانه و محترمانه چندتایی سوال تکراری از شما میپرسد و بعد باید منتظر بررسی سرویس بمانید. معمولا هم این پیگیری به کشف مشکلی در شبکه مخابرت و سیمکشی منزل مشتری ختم میشود و به سختی میتوانید آنها را متقاعد کنید که همسایه طبقه پایینتان دارد از همین سرویس استفاده میکند و به شکل اعجابآوری دچار مشکل مشابه شما نشده است. حرکت آخر انصراف از سرویس است. اینکه بزنید زیر میز و بگویید میخواهید خودتان را از شر سرویس بیکیفیت پردردسرتان خلاص کنید. بیشتر شرکتهای خدمات دهنده تا همین جا مشتریمدار باقی میمانند و شما در نهایت به این نتیجه میرسید که باید قید پولتان را بزنید. خرید ماهیانه اینترنت با اینکه هر ماه دردسر شارژ و پرداخت پول را دارد، دست شما را برای تغییر اپراتور اینترنت باز میگذارد
موضوع ناامیدکننده دیگر مسئله حجم اینترنت است. اگر به سایت خدمات دهندهها سر بزنید متوجه میشوید بیشترشان مقدار حجم کمی برای اشتراکهای بلندمدتشان در نظر گرفتهاند. در بهترین حالت باید کلی پول بدهید، اما حجم اختصاص پیدا کرده به شما در طول هر ماه به زحمت از ۲۰گیگابایت فراتر میرود. برای همین معمولا قبل از اینکه مهلت زمانی بستههای بلندمدت تمام شود، شما حجمتان را به پایان بردهاید و مجبور میشوید دوباره از اپراتور عزیز خرید کنید. میتوانید خودتان را تصور کنید در حالی که باید هر ماه برای خرید بسته افزایشی و حجم اضافی به سایت سرویسدهندهتان سر بزنید؟ خب لااقل الان میدانید چرا حاضر نیستم یک اشتراک بلندمدت اینترنت بخرم.