ترنج موبایل
کد خبر: ۹۱۸۱۷۹

پیش‌فروش مکسوس استار H با ۱.۷ میلیارد آغاز شد

پیش‌فروش مکسوس استار H با 1.7 میلیارد آغاز شد

متقاضیان پیکاپ مکسوس استار H در این طرح فروش ابتدا باید یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند

تبلیغات
تبلیغات

 بخشنامه  فروش «مکسوس استار H» مدل ۱۴۰۴ منتشر شد. این طرح فروش از ساعت ۹ صبح امروز، سه‌شنبه ۱۴۰۴/۰۸/۰۶، به صورت آنلاین و با قیمت قطعی آغاز می‌شود و  تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

این طرح به صورت نقدی و با قیمت قطعی است. متقاضیان باید در زمان ثبت نام مبلغ قابل توجه ۱۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال (۱.۷ میلیارد تومان) را پرداخت کنند و الباقی مبلغ (۱.۶۶ میلیارد تومان) در زمان ارسال دعوتنامه تسویه خواهد شد. خودروها با مدل ۱۴۰۴ و در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و قرمز قابل سفارش هستند.

جدول جزئیات بخشنامه فروش نقدی (بخشنامه SKP007)

 
قیمت مصوب مبلغ قابل پرداخت الباقی زمان تحویل
۳۳/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ (ریال) ۱۷/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ (ریال) ۱۶/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ (ریال) در زمان ارسال دعوتنامه ۹۰ روز

ابعاد غول‌پیکر: فراتر از یک پیکاپ متداول

بر اساس اطلاعات رسمی، پیکاپ استار H دارای ۵۳۹۵ میلی‌متر طول، ۱۹۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۷۰ میلی‌متر ارتفاع است. برای درک بهتر این اعداد، باید اشاره کرد که طول این خودرو به طور قابل توجهی حتی از خودروهای فول‌سایز شناخته‌شده‌ای مانند تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ یا بسیاری از شاسی‌بلندهای بزرگ آمریکایی بیشتر است.

این ابعاد، استار H را مستقیماً در کلاس خودروهای VIP، مینی‌ون‌های لوکس تشریفاتی (MPV) یا پیکاپ‌های سایز بزرگ قرار می‌دهد.

تحلیل فنی قوای محرکه؛ قلب تپنده ۲ لیتری و جعبه‌دنده آلمانی

جذاب‌ترین بخش مشخصات مکسوس استار H، بدون شک، ترکیب پیشرانه و گیربکس آن است که نشان می‌دهد SAIC برای این محصول سنگ تمام گذاشته است.

استفاده از یک موتور ۲۰۰۰ سی‌سی توربوشارژ برای به حرکت درآوردن خودرویی با این ابعاد (که وزن آن به راحتی می‌تواند از ۲.۲ تا ۲.۵ تن تجاوز کند) در نگاه اول چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد، اما اعداد خروجی خیره‌کننده هستند. توان ۲۶۰ اسب بخار (۱۳۰ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور) نشان‌دهنده یک پیشرانه بسیار مدرن و مهندسی‌شده با راندمان بالاست.

این موتور به احتمال زیاد از آخرین نسل پیشرانه‌های سری "NetBlue" سایک موتور است. اما نکته کلیدی‌تر، گشتاور عظیم ۴۱۰ نیوتن‌متری است. این میزان گشتاور که معمولاً در پیشرانه‌های دیزلی حجیم یا موتورهای بنزینی V6 و V8 یافت می‌شود، برای کشش و شتاب‌گیری این غول سنگین‌وزن حیاتی است.

این اعداد نشان می‌دهند که استار H نباید در سربالایی‌ها یا هنگام سبقت‌گیری کم بیاورد. نقطه ضعف بالقوه این پیشرانه با راندمان بالا، حساسیت شدید آن به کیفیت بنزین (نیاز مبرم به بنزین سوپر با اکتان بالا) و مصرف سوخت واقعی آن در ترافیک‌های سنگین شهری است که می‌تواند برای مالک چالش‌برانگیز باشد.

برگ برنده: گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF

شاه بیت مشخصات فنی پیکاپ استار H، استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (AT) ساخت شرکت آلمانی ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen) است. این صرفاً یک گیربکس AT معمولی نیست؛ به احتمال قریب به یقین، این همان سری محبوب 8HP ساخت ZF است که به عنوان استاندارد طلایی در بسیاری از خودروهای لوکس اروپایی مانند ب‌ام‌و، آئودی، جگوار، لندرور و همچنین پیکاپ‌های سنگین آمریکایی (مانند RAM) استفاده می‌شود.

انتخاب این گیربکس توسط SAIC یک بیانیه فنی مهم است. اولاً، این گیربکس‌ها برای پلتفرم‌های دیفرانسیل عقب (RWD) یا چهار چرخ محرک (4WD) با موتور طولی طراحی شده‌اند؛ این یعنی استار H یک پلتفرم پیشرفته و گران‌قیمت (و نه یک پلتفرم دیفرانسیل جلو ارزان‌قیمت) دارد.

مکسوس استار H

ثانیاً، این گیربکس به دلیل تعویض‌های بسیار نرم، هوشمند، واکنش‌گرایی سریع و دوام افسانه‌ای‌اش مشهور است. شتابران خودرو به درستی روی این قطعه به عنوان اصلی‌ترین توجیه قیمت‌گذاری پریمیوم خودرو حساب باز کرده است. این گیربکس به تنهایی سطح فنی استار H را چندین پله بالاتر از رقبای چینی که از گیربکس‌های دوکلاچه (DCT) یا AT‌های ساده‌تر استفاده می‌کنند، قرار می‌دهد.

۳.۳۶ میلیارد تومان: قیمت‌گذاری تهاجمی یا منطقی؟

قیمت مصوب ۳۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریالی (سه میلیارد و سیصد و شصت میلیون تومان) پیکاپ مکسوس استار H را مستقیماً وارد قلمرو خودروهای لوکس وارداتی یا مونتاژی‌های رده‌بالا می‌کند. این خودرو نه تنها با سایر گزینه‌های لوکس چینی (مانند محصولات هونگچی یا تیگو ۸ پرومکس) رقابت می‌کند، بلکه در مقابل بازار خودروهای وارداتی پریمیوم کارکرده (مانند لکسوس، ولوو یا مرسدس‌بنزهای چند سال کارکرده) نیز قرار می‌گیرد.

استراتژی شتابران خودرو تهاجمی است. آن‌ها روی چند فاکتور کلیدی شرط‌بندی کرده‌اند: ۱) ابعاد و فضای داخلی بی‌رقیب در این کلاس قیمتی. ۲) مشخصات فنی بسیار قوی و اعتبار گیربکس ZF. ۳) صفر کیلومتر بودن و گارانتی شرکتی (در مقابل رقبای کارکرده وارداتی). ۴) تحویل نسبتاً سریع ۹۰ روزه. چالش اصلی، پذیرش برند مکسوس به عنوان یک برند لوکس خودروهای پیکاپ توسط بازار ایران است.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات