بهترین خودروهای وارداتی برای سرمایهگذاری
مزدا CX۵۰ در بازار آزاد بیش از دو برابر قیمت نمایندگی برای فروش گذاشته میشود
فرارو- انتخاب بهترین خودرو وارداتی برای سواریگرفتن، کاملا به سلیقه مربوط میشود. هر کارشناسی در بازار میتواند مولفه خاصی برای انتخاب بهترین خودرو وارداتی داشته باشد اما وقتی ملاک را با عدد و رقم تعیین کنیم، تکلیف ماجرا تا حدود زیادی مشخص میشود.
بهگزارش فرارو؛ از بین خودروهای وارداتی موجود در بازار، مزدا CX50 بیشترین اختلاف قیمت را بین نمایندگی فروش و بازار آزاد تجربه میکند و میتواند بهترین گزینه برای سرمایهگذاری باشد. کیا اسپورتیج، وویا فری و نیسان آلتیما نیز در نمایندگی و بازار آزاد بین یک تا دو میلیارد و 230 میلیون اختلاف قیمت دارند.
شماره یک| کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج 2025 توسط شرکت واردکننده با قیمتی نزدیک چهار میلیارد و 268 میلیون بهفروش میرسد اما همین خودرو در بازار آزاد شش میلیارد و 500 میلیون قیمت دارد و نسخه صفرکیلومتر 2024 را شش میلیارد و 200 میلیون میخرند.
اختلاف قیمت کیا اسپورتیج در نمایندگی و بازار آزاد به این ترتیب به حدود دو میلیارد و 230 میلیون تومان میرسد که نشان از تفاوت تقریبا 50 درصدی دارد.
کیا اسپورتیج بعد هشت سال موفق به عبور از سد واردات خودرو به ایران شد و بدنیست بدانید نسخههای کارکرده آن سالها را با کارکرد پایین، تا مرز سه میلیارد برای فروش میگذارند.
شماره دو| مزدا CX-50
![]()
مزدا CX50 بهخاطر موتور 2.5 لیتر در دسته وارداتیهای گرانقیمت قرار میگیرد. خودرویی که ذاتا بین 30 تا 43 هزار دلار قیمت دارد اما توسط شرکت واردکننده با قیمت سه میلیارد و 690 میلیون تومان روانه بازار شده است.
قیمت مزدا CX50 در بازار آزاد خیلی بیشتر از این حرفهاست و به هفت میلیارد و 800 میلیون تومان میرسد. کسی که تصمیم به خرید مزدا CX50 از نمایندگی میگیرد و بلافاصله قصد فروش در بازار آزاد را دارد، میتواند منتظر سود چهار میلیارد و 100 میلیونی باشد؛ معادل 110 درصد.
شماره سه| وویا فری
![]()
وویا فری در بازار آزاد حولوحوش هفت میلیارد تومان بیزبان قیمت پیدا کرده است. خودرویی که جزو مدلهای تازهنفس وارداتی قرار دارد و نسخه اصلاحشده آن پا به ایران گذاشته است.
وویا فری جدید با ظاهری اسپورتتر طراحی شده و داخل اتاق هم تغییر و تحولهایی مثل جابجایی اهرم تعویض دنده بهچشم میخورد. از بحثمان دور نشویم. وویا فری که درباره آن صحبت میکنیم، توسط شرکت واردکننده مهر امسال چهار میلیارد و 750 میلیون قیمتگذاری شد و در همان مهرماه 200 میلیون تومان دیگر روی این عدد آمد.
قیمت وویا فری در نمایندگی و بازار آزاد قریب دو میلیارد تومان یا به عبارت بهتر، 40 درصد تفاوت دارد.
شماره چهار| نیسان آلتیما
![]()
نیسان آلتیما تنها محصول غول ژاپنی در پروژه جدید واردات خودرو به ایران نیست و همزمان مدلهایی مثل ایکستریل، نیسان ترا، نیسان سانی و نیسان سیلفی هم پا به کشور گذاشتند. با این حال فعلا فقط سرمایهگذاری روی نیسان آلتیما توجیه اقتصادی دارد.
قیمت نیسان آلتیما وارداتی در بازار آزاد به پنج میلیارد و 500 میلیون تومان میرسد. همین خودرو به دست شرکت واردکننده معادل چهار میلیارد و 250 میلیون بهفروش میرسد تا سود حاصل از دلالی نیسان آلتیما حدود یک میلیارد و 250 میلیون تومان باشد.
|
خودرو |
نمایندگی |
بازار |
سود خریدوفروش |
|
کیا اسپورتیج |
چهار میلیارد و 268 میلیون |
شش میلیارد و 500 میلیون |
دو میلیارد و 230 میلیون |
|
مزدا CX50 |
سه میلیارد و 690 میلیون |
هفت میلیارد و 800 میلیون |
چهار میلیارد و 100 میلیون |
|
وویا فری |
چهار میلیارد و 950 میلیون |
هفت میلیارد |
دو میلیارد و 50 میلیون |
|
نیسان آلتیما |
چهار میلیارد و 250 میلیون |
پنج میلیارد و 500 میلیون |
یک میلیارد و 250 میلیون |