هوندا پاسپورت ۲۰۲۶؛ شاسی بندی که دل آفرودبازها را میبرد!

هوندا پاسپورت ۲۰۲۶ با طراحی جعبهای و آفرودمحور، فروش خود را در کمتر از یک سال تقریباً ۷۵٪ افزایش داد و ثابت کرد شاسیبلندهای مدرن هوندا دل خریداران را ربودهاند.
فرارو-هوندا پاسپورت ۲۰۲۶ با طراحی جدید و جعبهای شکل خود، توجه علاقمندان به خودروهای شاسی بلند را به خود جلب کرده است. این خودروی قدرتمند و آفرود محور، توانسته در کمتر از یک سال فروش خود را تقریباً ۷۵ درصد افزایش دهد و ثابت کند که مسیر جدید هوندا برای جذب مشتریان SUVها موفقیتآمیز بوده است.
به گزارش فرارو به نقل از motor1، تا پایان سپتامبر، هوندا توانسته ۴۱,۴۵۰ دستگاه پاسپورت به فروش برساند که نسبت به همین زمان در سال ۲۰۲۴ با ۲۳,۷۱۵ دستگاه، ۷۴.۸ درصد افزایش داشته است. نکته جالب اینکه ۸۰ درصد خریداران نسخهٔ TrailSport، مدل مناسب آفرود، را انتخاب کردهاند.
نسخهٔ TrailSport در چهار تیپ از هفت تیپ پاسپورت ارائه شده است؛ اما استقبال گسترده از این نسخه نشان می دهد که خریداران به شاسیبلندهای جعبهای و آفرودمحور علاقهمند هستند. با این حال، پاسپورت هنوز نتوانسته رقیب اصلی خود، تویوتا ۴رانر، را پشت سر بگذارد؛ ۴رانر تا پایان سپتامبر ۶۷,۰۰۱ دستگاه فروش داشته است، هرچند این رقم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.
هر دو خودرو از نظر ظاهری بسیار شبیه هستند. اما در اجرای طراحی و تکنولوژی کاملاً متفاوتاند. هوندا در پاسپورت از هیبرید استفاده نمیکند و همهٔ مدلها به موتور ۳.۵ لیتری V6 طبیعی مجهز هستند. در حالی که ۴رانر با موتور چهارسیلندر توربو و گزینهٔ هیبرید در تیپهای بالاتر ارائه میشود. ۴رانر از کلیدها و تجهیزات بزرگ بهره میبرد، در حالی که پاسپورت کابین مدرن و کاربر پسند همیشگی هوندا را ارائه میدهد.
با وجود افزایش چشمگیر محبوبیت پاسپورت، بیشترین رشد فروش در بین مدلهای هوندا به خودروی برقی پرولاژ (Prologue EV) اختصاص دارد. فروش این مدل با جهش ۱۵۸ درصدی به ۳۶,۵۵۳ دستگاه رسید و حتی از کل فروش سال ۲۰۲۴ نیز بیشتر است.
در مجموع، هوندا تا پایان سپتامبر نزدیک به ۱.۱ میلیون دستگاه خودرو، شامل برند لوکس آکورا، فروخته است که نشاندهنده رشد ۳.۹ درصدی و افزایش حدود ۴۱,۰۰۰ دستگاه نسبت به سال گذشته است.