۲۰۱ دستگاه اتوبوس برقی جدید در ناوگان حمل و نقل پایتخت

جمعا ۲۸ خط اتوبوس تهران تمام برقی شد و این ۳۸۲ دستگاه ۵۰ درصد از ناوگان حمل و نقل را برقی کرده است. قراردادهای منعقد شده ما پابرجاست و به شکل معمول پروسهاش را طی میکند. امیدواریم تا پایان پاییز ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی در دو فاز ۲۰۰ دستگاهی وارد پایتخت شود تا ترافیک به دلیل افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی سفر در پاییز، روانتر شود.
صبح امروز از ۲۰۱ دستگاه اتوبوس برقی و افتتاح دو دستگاه ایستگاه شارژ برقی قورخانه و هنگام با حضور مدیران شهری پایتخت رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، آیین بهره برداری از ۲۰۱ دستگاه اتوبوس برقی و افتتاح دو دستگاه ایستگاه شارژ برقی قورخانه و هنگام پایتخت امروز (شنبه) با حضور جمعی از مدیران شهری از جمله مهدی چمران، علیرضا زاکانی، مهدی سروری، مهدی پیرهادی، سید محمد آقامیری و ... به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.
احمد قیومی در این مراسم با اشاره به بهره برداری از فاز دوم ناوگان جدید برقی در پایتخت اظهار کرد: مردم روزانه نزدیک به یک میلیون نفر جا به جا میشود و ورود اتوبوسهای جدید به ناوگان الزام بود؛ تغییرات در حمل و نقل در شهر به وضوح دیده میشود. اولویت ما در استفاده از اتوبوسهای برقی هسته مرکزی تهران بود و بعد از ۱۸۱ دستگاه، ۲۰۱ دستگاه در ۱۷ خط در شهر به کار خواهیم گرفت. با اضافه شدن ۱۱۰ دستگاه دیگر فاز سوم به بهره برداری خواهد رسید و به مرور به تعداد ۲۵۰۰ دستگاه خواهیم رسید.
وی ادامه داد: جمعا ۲۸ خط اتوبوس تهران تمام برقی شد و این ۳۸۲ دستگاه ۵۰ درصد از ناوگان حمل و نقل را برقی کرده است. قراردادهای منعقد شده ما پابرجاست و به شکل معمول پروسهاش را طی میکند. امیدواریم تا پایان پاییز ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی در دو فاز ۲۰۰ دستگاهی وارد پایتخت شود تا ترافیک به دلیل افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی سفر در پاییز، روانتر شود.
همچنین حسین هرمزی در ادامه خاطرنشان کرد: با افتتاح ۲۰۱ دستگاه اتوبوس برقی، رقم نوسازی ما به ۱۸۰۹ دستگاه در این دوره خواهد رسید که یک رکورد بزرگ و دست نیافتنی است.
با اضافه شدن این ناوگان جمع ناوگان اتوبوسرانی شهر ما در حوزه برقی به ۳۹۰ دستگاه رسید و این بزرگترین حجم اتوبوس برقی است که تا امروز وارد شده است. این اتفاق نوید حمل و نقل پاک را میدهد و مردم آسایش بیشتری داشته باشند؛ برای مجموعه دانشگاه تهران یک خط اختصاصی جدید برای سرویس دهی دانشگاه راه اندازی شد که انشاءالله آن خط به صورت برقی پوشش داده خواهد شد.
وی ادامه داد: ۵۸۸ دستگاه اتوبوس را بازسازی کردیم و ۳۲۷ دستگاه اتوبوس هم بازسازی خواهد شد. در این دوره گامهای مهمی از جمله برقی سازی برداشتیم و گروه مپنا و دانشگاه شریف در احداث ایستگاه شارژ به کمک ما آمدند و ارتباط صنعت و دانشگاه را شکل دادیم؛ دو ایستگاه برقی امروز به بهره برداری خواهد رسید. همچنین تاکنون حدود ۳۹ کیلومتر افتتاح کردیم و خطوط مترو به بالای ۳۱۰ کیلومتر میرسد. با افتتاح سه ایستگاه دیگر خطوط هفتگانه پایتخت به پایان خواهد رسید.
همچنین مهدی چمران در این مراسم با بیان اینکه یک گام بلند برای برقی سازی شرکت اتوبوسرانی تهران برداشته شد، گفت: برای استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی باید امکاناتی هم وجود داشته باشد. باید تعداد کافی اتوبوس برای شهر تهران وجود داشته باشد تا مردم از آن استفاده کنند. آنچه را که ما پیش بینی کرده بودیم بیش از این بود و اگر سیستم اداری و اجرایی حرکت میکرد تاکنون هم اتوبوسها و هم واگنها را در اختیار داشتیم. انشاءالله در بهمن ماه شاهد ورود واگنها باشیم و در ضمن باید تلاش کنیم که در جای دیگری گرفتار نشود و به سرعت وارد شود.
وی ادامه داد: ساخت اتوبوسها و واگنهای مترو در داخل عملی است و انشاءالله زمانی فرا برسد که نیازمندیهای خودمان را بتوانیم در داخل کشور فراهم کنیم. از مسئولانی که تلاش کردند مقدمات کارها را فراهم کنند تشکر میکنیم. با این حال نگران سیستم کند اداری هم هستیم و در شهرداری هم به همین صورت است و باید سیستم کاری را سرعت بخشیم و مردم هم بتوانند پروانههای ساخت را در مدت زمان کوتاهتری دریافت کنند. برای رفع آلودگی هوا، وقت و عمر مردم ارزش قائل هستیم و امیدواریم گامهای بلندی در این مسیر برداریم.