ترنج موبایل
کد خبر: ۹۰۴۷۶۴

ماشین چینی صفر بخریم یا کارکرده اسم و رسم‌دار؟

ماشین چینی صفر بخریم یا کارکرده اسم و رسم‌دار؟

انتخاب میان خودروهای چینی صفر با خودروهای کارکرده ژاپنی، کره‌ای یا اروپایی ممکن است برای بسیاری دشوار باشد

تبلیغات
تبلیغات

بازار خودرو ایران این روزها شاهد رقابتی عجیب میان صفر کیلومترهای چینی و دست‌دوم‌های اروپایی، ژاپنی و کره‌ای است.

به گزارش اکوایران،  در این بازار مشتریان میان گزینه‌های براق و پرآپشن تازه‌وارد یا برندهای معتبر اما کارکرده باید تصمیم بگیرند. در ادامه، پنج خودروی شاخص بازار ایران و جایگزین‌های دست‌دوم‌شان را بررسی می‌کنیم.

۱. اکستریم VX 2.0 توربو در مقابل بی‌ام‌و X3 مدل ۲۰۱۶   

اکستریم

   اکستریم VX: موتور ۲.۰ لیتری توربو با توان ۲۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر. شتاب صفر تا 100 حدود ۸ ثانیه. امکانات شامل صندلی‌های برقی با ماساژور، تهویه چهار منطقه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل تطبیقی.

بی‌ام‌و X3 (۲۰۱۶): موتور ۲.۰ لیتری توربو با توان ۲۴۵ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد ۶.۵ ثانیه. امکاناتی مانند سیستم iDrive، گرم‌کن صندلی جلو، کیفیت ساخت بالاتر و هندلینگ دقیق‌تر. هرچند آپشن‌های لوکس مثل ماساژور ندارد، اما برند و دوام بی‌ام‌و همچنان برگ برنده است.

اکستریم روی کاغذ پرآپشن‌تر است، اما X3 با کیفیت سواری و برند معتبر برتری دارد. بازه قیمتی این 2 خودرو حدودا ۵ میلیارد و 300 میلیون تومان است.

بی ام و

۲. تانک 300 در مقابل تویوتا پرادو 2 ، ۲۰۱۳ 

تانک 300: موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۲۲۸ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۷ نیوتن‌متر. شتاب صفر تا صد حدود ۹ ثانیه. امکاناتی چون دیفرانسیل قفل‌شونده، نمایشگر بزرگ، ترمز اضطراری خودکار و صندلی‌های برقی با تهویه.

تانک 300

پرادو ۲۰۱۳: موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد بیش از ۱۲ ثانیه. امکانات محدودتر: تهویه اتوماتیک، سانروف، و صندلی‌های ساده بدون تهویه یا ماساژور.

تانک ۳۰۰ از نظر قدرت و امکانات بسیار جلوتر است، اما پرادو با دوام افسانه‌ای و بازار دست‌به‌نقد ایران هنوز محبوبیت خاص خودش را دارد و در بازار   قیمتی در حدود 6 میلیارد  تومان دارد.

پرادو

۳. جی‌ای‌سی امپو هیبرید در مقابل  تویوتا آریون  ۲۰۱۱   

امپو هیبرید: ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی، مجموع قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد حدود ۹.۵ ثانیه. مصرف سوخت بهینه (کمتر از ۶ لیتر). امکانات: نمایشگر ۱۲ اینچی، تهویه سه‌منطقه‌ای، ترمز خودکار، و سیستم کمکی پارک.

امپو

آریون ۲۰۱۱: موتور ۳.۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار و شتاب صفر تا یک‌صد در ۷ ثانیه. امکانات: صندلی‌های چرمی برقی با گرم‌کن، سیستم صوتی JBL، سانروف، اما بدون مانیتور مدرن یا دستیارهای رانندگی جدید.

ریون قدرتمندتر و باکیفیت‌تر است، اما امپو هیبرید با تکنولوژی به‌روز و مصرف پایین‌تر انتخاب اقتصادی‌تر محسوب می‌شود. این 2 خودرو را می‌توانید با پرداخت  رقمی در حدود ۳ میلیارد و 250 میلیون  تومان خریداری کنید.

Toyota Aurion 2009-2012 used car review

۴. لوکانو L8  در مقابل فولکس‌واگن تیگوان ۲۰۱۸  

لوکانو L8: موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد حدود ۸.۵ ثانیه. امکانات: صندلی‌های ماساژور دار، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، شارژر بی‌سیم، دوربین دید در شب.

JAECOO J8 | Omoda Jaecoo Australia

تیگوان ۲۰۱۸: موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۲۰ اسب‌بخار و شتاب ۷.۷ ثانیه. امکانات: گرم‌کن صندلی جلو، سیستم صوتی قدرتمند، کیفیت متریال بالا، اما فاقد ماساژور یا نورپردازی لوکس.

لوکانو با آپشن‌های لوکس وسوسه‌انگیز است، اما تیگوان با کیفیت رانندگی و دوام اروپایی، همچنان انتخاب مطمئن‌تر است و قیمتی در حدود 4 میلیارد تومان دارند.

تیگوان

۵. آوتار 11 در مقابل  لکسوس RX200 مدل ۲۰۱۷  

آوتار 11: شاسی‌بلند تمام برقی با سه موتور، قدرت مجموع ۴۲۵ کیلووات (۵۷۰ اسب‌بخار) و شتاب صفر تا صد ۴.۲ ثانیه. امکانات: سیستم رانندگی نیمه‌خودران، صندلی ماساژور، نمایشگرهای مجزا برای سرنشینان عقب، و شارژ سریع.

آواتار

لکسوس RX200 (۲۰۱۷): موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۳۵ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه. امکانات: صندلی‌های چرمی برقی با گرم‌کن و تهویه، سیستم صوتی Mark Levinson، کیفیت مونتاژ ممتاز، اما فناوری کمتر نسبت به آوتار.

آوتار روی کاغذ یک موشک برقی است، اما لکسوس با دوام و خدمات پس از فروش گسترده در ایران همچنان انتخاب مطمئن‌تری محسوب می‌شود. بازه قیمتی این 2 خودرو   ۱۱ میلیارد تومان است.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات