ترنج موبایل
کد خبر: ۹۰۴۰۵۱

پیش‌فروش سیتروئن C۳-XR؛ رقیب شاسی‌بلندهای چینی توسط سایپا عرضه شد

پیش‌فروش سیتروئن C3-XR؛ رقیب شاسی‌بلندهای چینی توسط سایپا عرضه شد

طرح پیش‌فروش سیتروئن C۳-XR از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ اجرا می‌شو

تبلیغات
تبلیغات

فرارو- سایپا با اعلام جزئیات طرح پیش‌فروش سیتروئن C3-XR، رسماً عرضه این کراس‌اور فرانسوی - چینی مونتاژ ایران را  کلید زد.

به گزارش فرارو؛ این خودرو که در سه تیپ مختلف ارائه می‌شود، با طراحی و مهندسی اروپایی خود توانسته نگاه بسیاری از خریداران داخلی را به سمت خود جلب کند.

زمان پیش فروش سیتروئن C3-XR

طرح پیش‌فروش سیتروئن C3-XR از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ اجرا می‌شود و  شرکت سایپا متولی این طرح است. قیمت اعلامی برای خودرو سیتروئن C3-XR  از دو خودروی دیگری که در این دور عرضه می‌شوند، یعنی 441p و  421p اقتصادی‌تر و خوش قیمت‌تر است.

شرایط پیش‌فروش و محدودیت‌ها

متقاضیان در قالب طرح‌های «عادی»، «جوانی جمعیت» و «جایگزینی خودروهای فرسوده» می‌توانند ثبت‌نام کنند. طبق روال سایر دورهای پیش فروش خودرو، خودروساز این بار هم شروط 4گانه را برای جلوگیری از تشکیل بازار سیاه و رساندن محصول به دست مشتری حقیقی  اندیشیده.

بر طبق این قوانین، هر کد ملی فقط یک بار امکان ثبت‌نام دارد، همچنین انتقال امتیاز خرید یا فروش حواله و وکالتی ممنوع است. از سوی دیگر،  متقاضیان حقوقی یا شرکت‌داران مجاز به ثبت‌نام نیستند.

مهم‌ترین شرط در خصوص  شهروندانی است که در ۴۸ ماه گذشته از سایپا یا ایران‌خودرو خرید داشته‌اند، و یا طی 24 ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو داشته‌اند. این دسته از متقاضیان نیز امکان شرکت در این طرح را ندارند.

نحوه ثبت‌نام و فرآیند پیش فروش سیتروئن C3-XR

ثبت‌نام صرفاً از طریق نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com انجام می‌شود. متقاضیان باید ابتدا اطلاعات شخصی خود را ثبت یا در صورت داشتن حساب کاربری، اطلاعات قبلی را به‌روزرسانی کنند و سپس کد کاربری و رمز عبور دریافت کنند. بعد از آن امکان ثبت درخواست خرید وجود خواهد داشت.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام، قرعه‌کشی انجام می‌شود و فقط واجدین شرایطی که در ظرفیت اعلامی قرار گرفته‌اند، می‌توانند فرآیند پرداخت وجه و تکمیل ثبت‌نام را ادامه دهند.

مشخصات فنی و امکانات شاخص سیتروئن C3-XR

طراحی اولیه توسط تیم خودروسازی فرانسوی سیتروئن انجام شد، اما کاملاً با نیازها و سلیقه‌ی مشتریان چینی تطبیق داده شد. به همین خاطر اسم «ژن اروپایی» را یدک می‌کشد. حال شرکت سایپا در قالب قراردادهای همکاری با چین این خودرو را در داخل ایران مونتاژ می‌کند.

این کراس‌اوور جمع‌وجور به یک موتور سه‌سیلندر توربو ۱.۲ لیتری با توان ۱۶۰ اسب‌بخار مجهز است که در ترکیب با گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه (DCT) شتاب‌گیری روان و مصرف سوخت بهینه‌ای را ارائه می‌دهد؛ عملکردی که از لحاظ قدرت و توان از x33 کراس برتر است. همچنین سیستم تعلیق و ترمز خوب این خودرو از مشخصات ژن اروپایی آن است.

 سایر آپشن‌های سیتروئن C3-XR مانند فرمان D-Cut با کلیدهای کنترلی، نمایشگر مرکزی و صفحه‌نمایش دیجیتال پشت فرمان فضای کابین را مدرن و کاربرپسند کرده‌اند و هرچند طراحی داشبورد شباهت زیادی به تارا دارد، اما ترکیب امکانات و کیفیت مونتاژ باعث شده این خودرو جلوه‌ای متفاوت و جذاب در بازار کراس‌اوورهای اقتصادی ایران پیدا کند.

برتری‌ها و نقاط ضعف از دید منتقدان بازار خودرو

برتری‌ها و نقاط ضعف سیتروئن C3-XR از نگاه منتقدان بازار خودرو نیز قابل توجه است. چشم‌گیرترین مزایای این کراس‌اوور را می‌توان در قدرت و شتاب بالاتر نسبت به ام‌وی‌ام X33 کراس، تعلیق و ترمز با کیفیت اروپایی و همین‌طور فضای جادار کابین و صندوق جست‌وجو کرد. در مقابل، منتقدان به لرزش محسوس موتور سه‌سیلندر و استفاده از زاپاس موقت یا همان فرغونی به‌عنوان مهم‌ترین نقاط ضعف این خودرو اشاره می‌کنند.

قیمت  خودرو و مقایسه با قیمت در بازار مبدأ

سیتروئن C3-XR در بازار چین با قیمت پایه حدود ۱۱۳ هزار و ۹۰۰ یوان عرضه می‌شود که با تبدیل به دلار و محاسبه بر اساس نرخ روز دلار آزاد در ایران (۹۷٬۶۸۵ تومان)، معادل تقریبی یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. این رقم نشان می‌دهد که قیمت نهایی این خودرو اگر مستقیماً با همان شرایط قیمت‌گذاری کشور مبدأ به دست خریدار ایرانی می‌رسید، به احتساب هزینه‌های حمل، بیمه، تعرفه‌های گمرکی، مالیات و حاشیه سود شرکت عرضه‌کننده، در محدوده ۲.۰ تا ۲.۸ میلیارد تومان قرار می‌گرفت.

با این‌حال، با توجه به اعلام رسمی سایپا، قیمت پایه سیتروئن C3-XR با تحویل 6 ماهه (هفته چهارم اسفند 1404) در طرح پیش‌فروش  765 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است. به این ترتیب، احتمالاً با استقبال بیشتری از سوی خریداران روبه‌رو خواهد شد.

این خودرو به‌عنوان یکی از جدیدترین کراس‌اوورهای بازار ایران با تکیه بر «ژنتیک اروپایی» خود معرفی شده و حالا باید دید در عمل تا چه اندازه می‌تواند انتظارات بازار و مشتریان ایرانی را برآورده کند.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات