ترنج موبایل
کد خبر: ۹۰۱۸۹۲

مرسدس بنز GLC؛ رقیب بی‌ام‌و iX۳ از راه رسید

مرسدس بنز GLC؛ رقیب بی‌ام‌و iX3 از راه رسید

مرسدس بنز GLC با فناوری EQ جایگزین مدل EQC خواهد شد و با بی‌ام‌و iX۳ رقابت می‌کند

تبلیغات
تبلیغات

تصاویر ظاهری نسخه تمام‌برقی مرسدس بنز GLC با فناوری EQ تنها چند روز پیش از رونمایی رسمی در تاریخ ۷ سپتامبر به وقت اروپا، به صورت آنلاین منتشر شد.

به گزارش خودرو بانک، هنوز مشخص نیست این تصاویر تبلیغاتی از چه طریقی به دست آمده‌اند، اما نخستین بار در انجمن ردیت مرسدس بنز و صفحه اینستاگرام Kindel Auto دیده شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تصاویر منتشرشده واقعی بوده و با نمونه‌های جاسوسی پیشین مطابقت دارند.

این تصاویر یک شاسی‌بلند با طراحی سنتی را به نمایش می‌گذارند که برخلاف مدل‌های EQE، EQE SUV، EQS و EQS SUV، از طراحی آیرودینامیک جنجالی و موسوم به «ژله‌ای» فاصله گرفته است.

بازگشت به زبان طراحی خانواده مرسدس بنز

مدل جدید GLC EV وعده شرکت را مبنی بر شباهت بیشتر خودروهای برقی آینده به سایر اعضای خانواده مرسدس بنز محقق کرده است. در مقایسه با EQE SUV و EQS SUV، این خودرو دارای کاپوتی کشیده‌تر و تخت‌تر بوده و در طراحی آن خبری از شیشه کوچک جلویی (Front Quarter Light) که بیشتر در ون‌ها دیده می‌شود، نیست.

مرسدس بنز GLC

با این حال، فرم کلی بدنه نسبتا گرد در تضاد آشکار با جلوپنجره بزرگ و عمودی آن قرار دارد. مرسدس برای این خودرو گزینه جلوپنجره نورانی را در نظر گرفته است؛ به‌گونه‌ای که ۹۴۲ پیکسل نوری در نوارهای جلوپنجره تعبیه شده و قاب بیرونی و نشان سه‌پر نیز روشن می‌شوند.

چراغ‌های جلویی خودرو نیز با امضای نوری جدید مرسدس طراحی شده‌اند و همین الگو در چراغ‌های عقب به‌کار رفته است. چراغ‌های عقب به صورت یک نوار سراسری با پوشش پلاستیک قرمز تیره جلوه‌ای مدرن‌تر به خودرو داده‌اند.

رونمایی از کابین و فناوری‌های داخلی

انتشار تصاویر بیرونی GLC EV تنها یک روز پس از معرفی رسمی کابین این خودرو صورت گرفت. مرسدس در کابین این مدل از یک نمایشگر بسیار بزرگ با نام «هایپرسکرین» استفاده کرده که بنا بر گزارش‌ها به‌صورت آپشنال عرضه خواهد شد. این نمایشگر ۳۹.۱ اینچی به صورت یکپارچه از ستون A تا ستون دیگر داشبورد کشیده شده است.

مرسدس بنز GLC

جایگزین EQC و رقیب مستقیم BMW iX3

مرسدس بنز GLC با فناوری EQ در حقیقت جایگزین مدل EQC خواهد شد و به طور مستقیم با بی‌ام‌و iX3 رقابت می‌کند. هر دو خودرو بر پایه پلتفرم‌های اختصاصی برقی توسعه یافته‌اند و به جز شباهت در نام‌گذاری، هیچ ارتباطی با نسخه‌های بنزینی یا دیزلی X3 و GLC ندارند.

نسل دوم GLC که هم‌اکنون در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، بر اساس پلتفرم MRA2 ساخته شده است. در حالی که GLC برقی نخستین خودرویی خواهد بود که روی معماری اختصاصی برقی MB.EA توسعه یافته است.

مشخصات فنی و دامنه حرکتی

طبق اطلاعات منتشرشده، مرسدس بنز GLC EV بر پایه معماری ۸۰۰ ولتی تولید می‌شود و در نسخه‌های تک‌موتوره دیفرانسیل عقب و دو‌موتوره چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. قدرتمندترین نسخه‌ها توان تقریبی ۵۰۰ کیلووات خواهند داشت.

مدل‌های پایه این خودرو از باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) بهره می‌برند، در حالی که نسخه‌های رده‌بالا با باتری‌های نیکل-منگنز-کبالت (NMC) عرضه می‌شوند. برد حرکتی این خودرو بسته به نسخه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر بر اساس استاندارد WLTP اعلام شده است

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات