ترنج موبایل
کد خبر: ۹۰۰۸۰۷

نسخه جدید تارا؛ رقیب دنا پلاس توربو معرفی شد

نسخه جدید تارا؛ رقیب دنا پلاس توربو معرفی شد

تارا توربو به گران‌ترین عضو خانواده پرجمعیت تارا تبدیل خواهد شد

تبلیغات
تبلیغات

فرارو- تارا توربو از نظر شکل و قیافه فرقی با تارا V4 ندارد اما از حیث فنی با پیشرفت 50 درصدی روانه بازار می‌شود.

به‌گزارش فرارو؛ تبدیل پیشرانه TU5 پلاس به EFP باعث می‌شود قدرت موتور تارا توربو از 113 به 160 اسب‌بخار و گشتاور خروجی از 144  به 240 نیوتن‌متر تغییر کند. تارا توربو با همان آپشن‌های تارا V4 معرفی شده و به‌عنوان گران‌ترین تیپ این خانواده ممکن است نزدیک یک میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

 تارا V4 توربو چه شکلی است؟ 

تارا توربو قرار نیست از حیث ظاهری فرقی با نسخه‌های قبلی خانواده داشته باشد. اتاق تارا توربو روی همان پلتفرم پژو 301 سوار شده و خود تارا جزو سدان‌های خانوادگی کلاس C دسته‌بندی می‌شود.

نمای عقب تارا توربو بیشتر از هر المان دیگری، به‌خاطر چراغ‌های به‌هم پیوسته موردتوجه قرار می‌گیرد. تارا توربو مثل بقیه اعضای این خانواده با طولی به اندازه 4.5 متر روانه بازار می‌شود و عرض و ارتفاع خودرو نیز به‌ترتیب 1.7 و 1.4 متر خواهد بود.

مشخصات فنی تارا V4 توربو چیست؟

تارا V4 توربو از حیث فنی تفاوت‌هایی با تیپ V4 معمولی دارد. تبدیل پیشرانه TU5 پلاس به EFP باعث می‌شود قدرت موتور از 113 اسب‌بخار به 160 اسب‌بخار و گشتاور خروجی از 144 نیوتن‌متر به 240 نیوتن‌متر تغییر کند.

موتور تارا V4 توربو به این ترتیب از حیث فنی جهش 50 درصدی نسبت به تیپ V4 معمولی دارد. موتور EFP تارا توربو همان موتوری است که ایران‌خودرو از یک سال قبل زیرکاپوت ری‌را گذاشته و احتمالا شتاب خودرو از حدود 13 به کمتر از 10 ثانیه کاهش می‌دهد.

گیربکس شش سرعته AT، مصرف سوخت 7.1 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر و باک 50 لیتر، بخش دیگری از مشخصات فنی جدید‌ترین سدان ایران‌خودرو خواهد بود.

تارا توربو با چه آپشن‌هایی روانه بازار می‌شود؟

تارا توربو همان تیپ V4 این خانواده نسبتا شلوغ است. به‌همین خاطر امکانات رفاهی که در نسخه تارا V4 معمولی دیدیم، برای تارا توربو نیز استفاده می‌شود.

چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو، بازشدن در صندوق عقب با سنسور حرکتی پا و آنتن کوسه‌ای بخشی از آپشن‌های تارا V4 توربو خواهد بود و در فهرست امکانات رفاهی، آیتم‌های دیگری از جمله کروز کنترل، سانروف برقی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و سنسور پارک عقب به‌چشم می‌خورد.

قیمت تارا توربو چقدر خواهد بود؟

زمان عرضه تارا توربو به بازار هنوز به شکل رسمی مشخص نشده و به‌همین خاطر نمی‌توانیم درباره قیمت تارا توربو از عددی دقیق استفاده کنیم.

تارا توربو در وهله اول رقیبی برای دنا پلاس توربو محسوب می‌شود که البته از حیث فنی، کفه ترازو سمت سدان جدید ایران‌خودرو سنگینی می‌کند. سدان‌های دیگری در بازار مثل آریزو 5 نیز در دسته رقبای تارا توربو قرار می‌گیرند.

ایران‌خودرو دنا پلاس توربو آپشنال را با تفاوت 30 درصدی نسبت به نسخه دنده‌ای می‌فروشد. اگر همین تناسب در نحوه قیمت‌گذاری تارا توربو وجود داشته باشد، آنوقت برای سدان جدید بازار باید بازه‌ای بین یک میلیارد و 150 تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان متصور باشیم.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات