ترنج موبایل
کد خبر: ۸۹۶۹۳۱

آبروریزی به سبک تسلا!

آبروریزی به سبک تسلا!

رگولاتور ایمنی جاده‌های آمریکا تحقیقات تازه‌ای را علیه تسلا آغاز کرده است؛ شرکتی که بنا به آمار رسمی، بیش از هر خودروساز دیگر در آمریکا شمار بالایی از تصادفات مرتبط با فناوری خودران را ثبت کرده اما در بسیاری موارد، گزارش این حوادث را به جای ۵ روز قانونی، با تأخیر چندماهه به نهاد ناظر ارائه داده است

تبلیغات
تبلیغات

«تسلا» در گزارش تصادفات، آهسته عمل می‌کند و رگولاتورها تحقیقاتی را برای یافتن دلیل این موضوع، آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این رگولاتورها بررسی می‌کنند که چرا «تسلا» قوانینی که این شرکت را ملزم به اطلاع‌رسانی سریع در مورد تصادفات مربوط به فناوری خودرانش می‌کند، بارها نقض کرده است. 

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، پنجشنبه اعلام کرد: گزارش‌های «تسلا» در مورد حوادث متعدد مربوط به سیستم‌های کمک راننده و خودران این شرکت، بسیار دیرهنگام و به جای پنج روز طبق قانون، چند ماه پس از تصادفات، ارائه شده است.

این تحقیقات، دو ماه پس از آن انجام می‌شود که این تولیدکننده خودروهای برقی، سرویس تاکسی خودران را در شهر آستین تگزاس عرضه کرد و امیدوار است که آن را در سراسر آمریکا، به زودی ارائه دهد.

«تسلا» همچنین امیدوار است به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بی‌سیم را برای میلیون‌ها خودروی «تسلا» که در حال حاضر در جاده‌ها هستند، ارسال کند تا به آنها امکان رانندگی خودکار داده شود.

این رگولاتور اعلام کرد که این تحقیق بر این موضوع تمرکز دارد که چرا «تسلا» اینقدر تصادفات را دیر گزارش کرده است، آیا گزارش‌ها شامل تمام اطلاعات و جزئیات لازم بوده‌اند و آیا تصادفاتی وجود دارد که این نهاد، هنوز از آنها بی‌اطلاع است یا خیر.

«تسلا» در این باره اظهارنظر نکرد، اما این رگولاتور، اعلام کرد که این شرکت اعلام کرده این تاخیرها به دلیل مشکلی در جمع‌آوری اطلاعات «تسلا» بوده و اکنون برطرف شده است.

قانون گزارش تصادف برای خودروهایی که از نرم‌افزار کمک راننده سطح دو استفاده می‌کنند یا خودروهایی که نیاز به توجه کامل رانندگان به جاده دارند، در سال ۲۰۲۱ اجرا شد.

از آن زمان، «تسلا»، ۲۳۰۸ مورد تصادف را هنگام استفاده از این نرم‌افزار گزارش کرده است که طبق داده‌های آژانس، اکثریت قریب به اتفاق بیش از ۲۶۰۰ تصادف گزارش شده توسط همه خودروسازان را تشکیل می‌دهد.

تحقیقات جدید پس از تحقیقات دیگری آغاز شد که در اکتبر در مورد مشکلات احتمالی فناوری خودران «تسلا» در هوای مه آلود و شرایط دید کم آغاز شد که با چندین تصادف از جمله یک مورد مرگ مرتبط بوده است. این تحقیقات شامل ۲.۴ میلیون دستگاه خودرو «تسلا» می‌شود.

طبق پستی که «ماسک» اوایل ماه جاری در شبکه اجتماعی ایکس، منتشر کرد، «تسلا» در آستین فقط به گروه خاصی از مسافران خدمات تاکسی رباتیک ارائه می‌داد، اما اعلام کرد که از سپتامبر به هر مشتری که هزینه تاکسی را پرداخت کند، اجازه می‌دهد تا تاکسی‌هایش را کرایه کند.

«تسلا» همچنین به عنوان یک بررسی ایمنی برای مطابقت با قوانین کالیفرنیا، اجازه سرویس محدود تاکسی رباتیک با راننده را در سانفرانسیسکو داده است.

سرمایه‌گذاران «تسلا» در ابتدا، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، به این امید که او با آسان‌تر کردن قوانین ایمنی برای این شرکت، به «ماسک»، بزرگترین حامی مالی اش ، پاداش دهد، خوشحال شدند. اکنون با توجه به اختلاف «ماسک» با ترامپ در ماه‌های اخیر، پس از آنکه «ماسک» لایحه بودجه ترامپ را «نفرت‌انگیز» خواند و به تشکیل یک حزب سیاسی جدید، تهدید کرد، این موضوع چندان قطعی نیست.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ارزش سهام «تسلا» در معاملات بعد از ظهر پنجشنبه کمتر از یک درصد کاهش یافت و به ۳۲۱ دلار رسید.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات