اکرانهای موفق «پیر پسر» و «زن و بچه»؛ ناتوردشت هم پدیده میشود؟

«پیر پسر»، «زن و بچه»، «رها» و «زیبا صدایم کن» همگی جزء فیلمهای اجتماعی خوشساخت سینمای ایران هستند که توجهات را از فیلمهای کمدی و گسترش نفوذ آنها در میان مخاطبان به سوی خود معطوف کردند.
یکی از نگرانیهای سالهای اخیر اهالی سینما به کاهش استقبال مخاطبان از سینمای اجتماعی برمیگشت. با نگاهی به جدول فروش سه سال اخیر، کاملا میتوانیم دریابیم که استقبال بالا از فیلمهای کمدی و گسترش نفوذ آنها در میان مخاطبان باعث شده آثار اجتماعی چندان به چشم نیایند.
به گزارش فیلمنیوز، امسال اما وضعیت متفاوت شده و چند فیلم اجتماعی خوشساخت توانستهاند جایگاه ویژهای را در جدول فروش به خود اختصاص دهند. «رها» اکران موفقی داشت و این روزها دو فیلم اجتماعی «پیر پسر» و «زن و بچه» جزو پرفروشهای سینما هستند. از سوم شهریور با شروع اکران فیلم «ناتوردشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان، به احتمال زیاد شاهد موفقیت دیگری در عرصه سینمای اجتماعی خواهیم بود.
«پیر پسر»، «زن و بچه»، «رها» و «زیبا صدایم کن» همگی جزو فیلمهای اجتماعی خوشساخت سینمای ایران هستند که از ابتدای سال ۱۴۰۴ روی پرده سینماها رفتهاند.
سه فیلم اول در اکران هم موفق ظاهر شدهاند. به نحوی که درحال حاضر در جدول فروش هفتگی سینماها، «پیر پسر» و «زن و بچه» در جایگاه دوم و سوم فروش قرار دارند. از سوی دیگر «پیر پسر» همین امروز و فردا از سد فروش «صددام» خواهد گذشت و دومین فیلم پرفروش سینمای ایران نام خواهد گرفت. از این بین «زیبا صدایم کن» هم جزو آثاری بود که در جشنواره فیلم فجر با استقبال روبهرو شد اما به دلایلی در اکران سینماها چندان موفقیتی نداشت.
هادی حجازیفر در نمایی از فیلم «ناتور دشت»
حالا در ادامه اکران تابستان پای فیلم اجتماعی «ناتوردشت» هم به سینماها باز خواهد شد. این فیلم به کارگردانی محمدرضا خردمندان، براساسِ پروندهای واقعی ساخته شده که سال گذشته سروصدای بسیاری ایجاد کرد. ماجرا درباره گم شدن دختر چهار سالهی ترکمن و تلاش مردم روستا برای پیدا کردن اوست. واقعی بودن سوژه و تلاش خردمندان برای رنگ و آب دادن به این واقعیت صرف، به ساخت اثری موفق منجر شده است.
یکی از مهمترین برگهای برندهی «ناتوردشت» بازی درخشان هادی حجازیفر است در این فیلم، حجازیفر برای اولینبار با میرسعید مولویان همبازی شده و این همکاری، ترکیبی جذاب از دو بازیگر توانمند را به نمایش میگذارد که هر دو سابقهی قابلتوجهی در تئاتر دارند.
باید دید اکران فیلم «ناتوردشت» میتواند اتفاق مهم دیگری در سینمای اجتماعی ایران رقم بزند و معادلات اکران را در سال ۱۴۰۴ باز هم تحتتاثیر قرار دهد یا خیر.