ترنج موبایل
کد خبر: ۱۳۳۰۷۰

رانا با موتور جدید عرضه می‌شود

به منظور ایجاد تنوع سبد سوخت در رانا، پروژه انطباق این خودرو با خانواده موتور ای. اف. در ایران خودرو آغاز شده كه در فاز نخست آن موتور ای. اف. ۷ پایه گازسوز بر روی رانا نصب خواهد شد.

تبلیغات
تبلیغات
به منظور ایجاد تنوع سبد سوخت در رانا، پروژه انطباق این خودرو با خانواده موتور ای. اف. در ایران خودرو آغاز شده كه در فاز نخست آن موتور ای. اف. 7 پایه گازسوز بر روی رانا نصب خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در حوزه محصول و كیفیت اظهار كرد: برای انطباق موتور ای. اف. 7 پایه گازسوز بر روی رانا تغییراتی در این خودرو و عمدتاً در محفظه موتور آن ایجاد می‌شود.

وی طراحی مجموعه‌های اگزوز، خنک کاری، ورودی هوا، سیستم سوخت‌رسانی (گاز و بنزینی)، کولر، برق و الکترونیک را از جمله تغییرات رانا برای انطباق با موتور ای. اف. 7 عنوان كرده و خاطرنشان كرد: نمونه‌های قطعات جدید تولید شده و عمده آزمون‌های مرتبط با صحه‌گذاری و تأیید این خودرو به اتمام رسیده است.

سلیمانی از آغاز هرچه زودتر فعالیت‌های مربوط به صنعتی سازی این محصول خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده زمان تولید انبوه این محصول نیمه اول سال 92 خواهد.

قائم مقام محصول و كیفیت ایران خودرو افزود: در سند پورتفولیوی رانا، به منظور تامین نیازهای بازار ایران و بازارهای هدف صادراتی، طراحی و توسعه موتور EF4 سومین موتور از خانواده EF و نصب آن بر روی رانا در برنامه ایران خودرو قرار گرفته است.

وی مصرف سوخت پایین، قابلیت دستیابی به استاندارد آلایندگی روز اروپا یورو 5 و بهره‌مندی از فناوری روز جهان را از ویژگی‌های این موتور عنوان كرد و افزود: رانا با موتور ای. اف. 4 قابلیت صدور به بازارهای اروپایی و آسیایی با استانداردهای بالای آلودگی و مصرف سوخت را خواهد داشت.

سلیمانی از انجام تمامی فعالیت‌های طراحی و توسعه موتور ملی 1400 سی سی و انطباق آن بر روی رانا توسط مهندسان و کارشناسان گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد و گفت: با اتمام كارهای صحه‌گذاری و تطابق با استانداردهای لازم، رانا با موتور 1400 سی سی نیز در نیمه دوم سال 92 به تولید خواهد رسید.

قائم مقام كیفیت و محصول ایران خودرو تجهیز رانا به موتور دیزل ملی را از دیگر اقدامات برای توسعه سبد سوختی این خودرو عنوان و اظهار كرد: پس از اتمام طراحی، ساخت، انجام آزمون‌های دوام و تولید موتور دیزل ملی EFD و عرضه سمند دیزلی به بازار، تجهیز رانا به موتور دیزل ملی EFD نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

وی افزود: نیازمندی‌های طراحی موتور دیزل ملی EFD برای نصب بر روی هر دو پلت‌فرم رانا و سورن به طور مشترک در نظر گرفته شده و مراحل جانمایی موتور بر روی رانا و آنالیزهای مهندسی در حال انجام است كه پس از آزمون‌های لازم، رانا با این موتور نیز به بازار داخل و بازارهای صادراتی عرضه می‌شود.

سلیمانی رانا با موتور دیزل را برخوردار از استاندارد آلایندگی یورو 5 دانست و گفت: مصرف سوخت ترکیبی این محصول حدود پنج لیتر در صد كیلومتر است.

قائم مقام محصول و كیفیت ایران خودرو یادآور شد: با توجه به پورتفولیوی محصول رانا در ایران خودرو، چهار موتور TU5، EF7 - CNG ، EF4 و EFD برای این خودرو در نظر گرفته شده و فاز رانا با موتور TU5 به مرحله تولید انبوه رسیده است.
تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات